نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: در زمان جمع آوری کمک‌های مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاه مردم به هلال احمر 60 میلیارد تومان کمک کردند که بین 30 هزار نفر توزیع شد.
کد خبر: ۶۴۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 26 August 2018
به گزارش تابناک : حجت الاسلام عبدالحسین معزی شامگاه روز گذشته (شنبه) در نشست خبری جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به برگزاری همایش سه روزه خواهران و برادران عضو کانون طلاب جمعیت هلال احمر، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمعیتی داوطلب محور است که اعضای داوطلب آن در شکل‌ها و تخصص‌های مختلف به مردم خدمت رسانی می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از سن 12 تا 29 سالگی را شامل می‌شود، خاطر نشان کرد: از جمله قالب‌های شکل‌دهی به این جوانان می‌توان به کانون‌های دانش آموزی، دانشجویی، عشایر و طلاب اشاره کرد.
 
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه عرصه‌های گوناگونی جهت خدمت طلاب در جامعه فراهم شده است، ادامه داد: برای نمونه سال گذشته سال پر حادثه‌ای بود که مهم ترین آن زلزله کرمانشاه بوده و طلاب داوطلب در خدمت رسانی به زلزله زدگان نقش داشتند و نه تنها در این زمینه بلکه در زمان  آتش سوزی، حوادث مختلف نیز از خدمت رسانی طلاب می‌توان استفاده کرد.
 
معزی خاطر نشان کرد: مبارزه با خشکسالی وظیفه جمعیت هلال احمر نیست اما این جمعیت با کمپین نذر آب به کمک مردم به ویژه در شرق کشور رفتند.
 
وی ادامه داد:خوشبختانه مدیریت حوزه علمیه در استان‌های قم، خراسان و اصفهان اجازه ورود و فعالیت کانون طلاب جمعیت  هلال احمر را داده‌اند که البته آیین نامه لازم بود که در مراحل پایانی تدوین و طراحی است.هم چنین در کشور 207 کانون طلاب فعال است که 101 کانون در حوزه خوهران و 106 کانون در حوزه برادران وجود دارد که البته از این تعداد 187 کانون فعال و مابقی نیمه فعال هستند . 500 مدرسه علمیه در کشور داریم و در صورتی که هر مدرسه یک کانون بخواهد 500 کانون نیاز داریم.
 
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اهداف کانون طلاب، تصریح کرد: مهم‌ترین و بیشترین فعالیت طلاب فرهنگی است در واقع طلاب در هنگام بروز حوادث با کمک کانون‌ها سازمان دهی می‌شوند تا ایثارگری و گذشت را در جامعه ترویج دهند.
 
معزی با بیان اینکه در کشور بیش از 4 هزار و 500 طلبه شهید و امدادگر داریم، افزود: در روز دوم حادثه زلزله کرمانشاه شخصا در محل حادثه سر پل ذهاب حضور داشتم و تا هم اکنون نیز در حال خدمت رسانی هستیم.
 
وی ادامه داد: در زمان جمع آوری کمک‌های مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاه مردم 60 میلیارد تومان کمک به هلال احمر کردند که بین 30 هزار نفر توزیع شد و البته هلال احمر نیز 280 میلیارد ریال از امکانات و ذخایر خود کمک کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار