با انتشار برخی اخبار مرتبط با پیدا شدن مزرعه کشت ماری جوانا در کهگیلویه و بویراحمد، برخی موضع گیری های ضد و نقیض، نشان می دهد که گویا کلمه "ماری جوانا"، به اندازه مصرف آن هم می تواند، دوز ضد و نقیض گویی ها را بالا ببرد!
کد خبر: ۶۴۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 26 August 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد /اجتماعی، شاید تا به حال از برخی آثار سوء مصرف ماده مخدری به نام ماری جوانا یا همان شاهدانه چیزهایی شنیده باشید و اگر هم نشنیده اید، می توانید با یک سرچ ساده در اینترنت به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید. از جمله آثار تعریف شده برای این مخدر، تشدید کنندگی حالات احساسی فرد است. یعنی کسی که ماری جوانا مصرف می کند اگر خوشحال باشد، خوشحال تر می شود و اگر ناراحت باشد ناراحت تر و افسرده می شود! یعنی به نوعی "دوز" حالات بالاتر می رود!
 
آثار بد
 
با انتشار برخی اخبار مرتبط با پیدا شدن مزرعه کشت ماری جوانا در کهگیلویه و بویراحمد، برخی موضع گیری های ضد و نقیض، نشان می دهد که گویا کلمه "ماری جوانا"، به اندازه مصرف آن هم می تواند، دوز ضد و نقیض گویی ها را بالا ببرد! 
ماجرای کشف مزرعه ماری جوانا با یک تیتر و چند عکس شروع شد! در این خبر که دو روزی از انتشار آن می گذرد، چند عکس با تیتر "کشف مزرعه ماری جوانا در کهگیلویه و بویراحمد" ماجرا را به سمت مصاحبه ها و کشیده شدن پای تسهیلات اشتغالزایی، برد و از همین جا ضد و نقیض گویی ها هم آغازشد!

اولین مصاحبه و پرده برداری از انحراف در تسهیلات!

یکی از اولین مصاحبه در خصوص کشف مزرعه کشت ماری جوانا در استان به موضوع انحراف تسهیلات اشتغالزایی مربوط بود.
رئیس‌ جهاد کشاورزی دنا با تایید کاشت "ماری‌جوانا" در یکی از گلخانه‌های این شهرستان اظهار داشت: متاسفانه فردی با عنوان اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام، تسهیلاتی حدود ۴۰۰ میلیون تومان دریافت و در همان گلخانه، گیاه مخدر ماری‌جوانا کاشته است.

فضل‌الله آذرفر به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: فردی با عنوان این که برای تعدادی از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام شهرستان دنا فرصت شغلی فراهم می‌کند، حدود ۴۰۰ میلیون تومان از این نهاد حمایتی تسهیلات گرفته و البته خود وی نیز اعتباراتی را هم برای راه‌اندازی این گلخانه هزینه کرده است.

مصاحبه دوم:انحراف تسهیلاتی صورت نگرفته است! 

در پی انتشار گفتگو با رئیس جهاد کشاورزی دنا درباره کشت ماری جوانا در استان کهگیلویه و بویر احمد، وی به تکذیب خبر اول پرداخت که سند آن برای تابناک کهگیلویه و بویراحمد ارسال شده است.

فضل الله آذرفر با تکذیب خبر انحراف تسهیلات گفت:‌ در روستای حسن آباد دارشاهی از توابع کهگیلویه و بویر احمد تنها دو گلخانه وجود دارد که یکی از آنها به دلیل  عدم توانایی صاحب آن در پرداخت تسهیلاتی که از  کمیته امداد استان به مبلغ حدود 300 تا 400 میلیون تومان دریافت کرده با مشکل قضایی روبرو شده و از 3 سال گذشته تاکنون تعطیل است.
وی افزود: البته این بدین معنا نیست که صاحب این گلخانه همان فردی است که به کشت ماری جوانا در این گلخانه اقدام کرده‌است.
 
آثار بد
تکذیبیه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا! 


فرد دستگیر شده از کمیته امداد تسهیلات نگرفته است 

از سوی دیگر حمیدرضا رحیمی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کهگیلویه و بویر احمد در واکنش به این خبر گفت: فرد دستگیر شده هیچ‌گونه تسهیلاتی از کمیته امداد دریافت نکرده و تنها در چند مورد ضمانت وام چند مددجو را عهده‌دار شد‌ه است.
با تایید دادستان شهرستان دنا ماجرای کاشت ماری جوانا که برای برای اولین‌بار در این شهرستان گزارش داده می شود قابل کتمان نیست چرا که اکنون  این موضوع در حال پیگیری‌های قضایی است. اما دادستان ملک حسینی تاکید می کند که کشت ماری جوانا در هفت هکتار در شهرستان دنا صحت ندارد.
آثار بد
 
فرید محبی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) همضمن تکذیب خبر منتشرشده در خصوص برخی خبرها در زمینه بکارگیری تسهیلات کمیته امداد برای کشت ماری‌جوانا گفت : خبر منتشرشده کذب و هیچ ارتباطی با طرح‌های اشتغال این نهاد ندارد که نامه رسمی شماره 2067/د مورخ 3/6/1397 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا به رئیس کمیته امداد سی سخت مبین این مطلب است که خبر فوق نادرست و کذب بوده و کاشت این گیاه ارتباطی به تسهیلات کمیته امداد به مددجویان نداشته و ندارد.

آثار بد "ماری جوانا" بر برخی مسئولان کهگیلویه وبویراحمد! 

اما انتشار این خبر خود موجبات صحه گذاشتن بر دو موضوع مهم در کهگیلویه و بویراحمد شده است! یکی عدم شفافیت و دوم ضعف مدیریت!
اطلاعات ارائه شده آنقدر ضد و نقیض هستند که بتوان بر عدم شفافیت در ماجرای کشت ماری جوانا در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد. در حالی که در ابتدا کشت به مساحت ۷ هکتار اعلام شد پس از واکنش ها این میزان به زیر ۱ هکتار(در برخی خبرها آمده است) تقلیل داده شد!
از طرف دیگر ماری جوانا گیاهی است که بوی آن از فاصله‌ای دور قابل تشخیص است.  چطور کسی متوجه کشت این گیاه نشده است و یا اینکه چگونه این موضوع در یک گلخانه لو رفته است و سوال های دیگری که می تواند عدم شفافیت در استان و نزد مسئولان را نشان دهد.
نکته مهم دیگر در این ماجرا ضعف مدیریت است به گونه‌ای که شخصی که خود همه اطلاعات مربوط به این ماجرا حتی در زمینه تسهیلات را اعلام می کند در مصاحبه ای دیگر می گوید، جزئیات این موضوع در حیطه اختیارات من نیست!
مدیر جهاد کشاورزی دنا که همه اطلاعات مربوط به تسهیلات از زبان وی منتشر شده است، پس از حساسیت موضوع اعلام می کند «البته این بدین معنا نیست که صاحب این گلخانه (گیرنده تسهیلات از کمیته امداد) همان فردی است که به کشت ماری جوانا در این گلخانه اقدام کرده‌است.»! 
آذرفر با اشاره به اینکه رسیدگی به این موضوع در حیطه اختیارات من نیست، می گوید: اطلاع‌رسانی درباره کشت هرگونه مواد مخدر در هر جای کشور و برخورد با عا‌ملان آن نه تنها در حیطه اختیارات من نیست و وظیفه نهادهای قضایی و انتظامی است! 
و متاسفانه کسی هم از وی نمی پرسد که از کدام جایگاه قانونی و کدام پیگیری قضایی توانسته ای به همین راحتی اول تایید و بعد تکذیب کنید؟! 
ضعف مدیریت و نظارت آنقدر مشهود است که در این خبرها یکی از نهادهای حمایتی و مهم در کهگیلویه و بویراحمد به راحتی زیر سوال رفت که با این همه مواضع ضد و نقیض برای افکار عمومی نه می توان بی گناهی آن را ثابت کرد و نه گناهکاری آن را! و البته مصاحبه اول بهترین بهانه را به دست مخالفان نهادهای انقلابی و حمایتی داد تا با استفاده از فضای مجازی خدمات این نهادها را زیر سوال ببرند! 
 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار