مدیرکل تعاون روستایی خوزستان گفت: به منظور حمایت از کشاورزان نخل کار و کوتاه کردن دست دلالان سود جو ، پنج مرکز خرید خرما به نرخ توافقی در استان خوزستان فعال شد تا دسترنج کشاورزان را با قیمت مناسب خریداری کنند.
کد خبر: ۶۴۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 24 August 2018

مهدی صیاحی افزود:با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و روسای اتحادیه های تعاونی روستایی استان ، پنج مرکز خرید خرما به نرخ توافقی در اهواز، شادگان، آبادان ، خرمشهر و کارون فعال شده و آماده خرید محصول خرما هستند.

وی با اشاره به تاکید های مدیرعامل سازمان متبوع برای خرید خرمای نخلکاران خوزستانی و جلوگیری از ضرر و زیان آنان گفت: امسال به دلیل خشکسالی ، محدودیت های منابع آبی و شوری آب خسارات فراوانی به این قشر زحمتکش وارد شده که امیدواریم با حمایت لازم بتوانیم دسترنج باغداران را به قیمت مناسب خریداری کنیم.

ماه گذشته تعاون روستایی خوزستان وعده داده بود خرمای تولیدی نخلکاران استان را به قیمت توافقی که منافع تولیدکنندگان را تامین کند خریداری خواهد کرد.

برداشت خرما از نخلستان های جنوبی خوزستان از نیمه دوم شهریور ماه شروع و تا نیمه دوم آبان ماه ادامه می یابد.

پارسال حدود 160هزار تن خارک ، رطب و انواع خرما از سطح نخیلات بارور استان تولید و روانه بازار شد ولی پیش بینی شده امسال تولید خرما و رطب به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و شوری آب ، به نحو قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

استان خوزستان حدود چهار میلیون نخل بارور و غیربارور دارد که بیشتر آن در مناطق ساحلی اروندرود ، بهمنشیر وشهرستان های کارون ، شادگان ، هندیجان و بهبهان متمرکز هستند.

استان خوزستان 1.2میلیون هکتار زمین های کشاورزی و باغی با سطح تولید سالانه 15.8میلیون تن با بیش از 120نوع محصول تولیدی ، رتبه نخست تولیدات کشاورزی را به لحاظ کمیت و تنوع در کشور دارد.

ارزش سالانه تولیدات محصولات کشاورزی و باغی در استان خوزستان 70تا 80هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

نیشکر ، گندم ، برنج ، خرما ، انواع صیفی جات ، حبوبات ، دانه های روغنی ، میوه های سردسیری ، مرکبات و ذرت دانه ای و علوفه ای از مهمترین محصولات تولیدی خوزستان به شمار می رود.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید بدیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
ای کاش مدیر کل تعاون روستایی خوزستان آدرس مراکز خرید توافقی خرما در آبادان را ذکر می کرد تا کشاورزان خرمای خود را به دلال نفروشند یا آدرس مراکز خرید خرما فقط به دلالان اعلام میشود یا اصلا خبری نیست دوستان میخواستند بگویند که ما هم هستیم.
آخه درج آدرس مراکز خرید خرما در این خبر چقدر وقت میبره یه شماره پی گیری میزاشتید که اگه مراکز خرید خرما از خرید خرما امتناع کردند منعکس بشود .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار