کد خبر: ۶۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵ 21 July 2015
سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: می‌خواستم در خصوص کاپیتانی تیم با نکونام صحبت کنم که تا به این موضوع رسیدم به من اجازه صحبت کردن نداد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مجید جلالی در کنفرانس خبری امروز (سه‌شنبه) باشگاه سایپا اظهار داشت: آخرین روزهای هفته ششم آماده‌سازی پیش از فصل‌مان را پشت سر می‌گذاریم و تا به امروز تمرینات خوب و سنگینی را انجام داده‌ایم. در زمینه جذب بازیکن هم سه بازیکن به نام‌های وحید اسماعیل‌بیگی، غلامرضا رضایی و رضا نوروزی را جذب کرده بودیم و برای پر کردن خلاءها به چند بازیکن دیگر نیاز داشتیم. جواد نکونام یکی از این بازیکنان بود که جذب کردیم و یک دروازه‌بان بوسنیایی هم به ایران آمده تا با او قرارداد ببندیم، شاید به یک بازیکن دیگر هم نیاز داشته باشیم، اما برای جذب او هنوز عجله‌ای نداریم و این جای خالی را برای یک بازیکن آزاد حفظ کرده‌ایم. 
وی درباره اینکه باشگاه سایپا از اواخر فصل گذشته اعلام کرد هدفش برای این فصل کسب سهمیه آسیایی است و آیا این تیم توانایی چنین کاری را دارد یا نه، گفت: باشگاه سیاست‌گذاری‌اش را اعلام می‌کند و بقیه باید به دنبال زمینه‌های اجرایی کردن آن باشند. کارها براساس این سیاست‌گذاری طراحی می‌شود و برنامه آماده‌سازی نیز صورت می‌گیرد که ما در این بخش جلو هستیم و امیدواری‌مان هم زیاد است، اما در فوتبال نمی‌توان چیزی را تضمین کرد.
سرمربی تیم فوتبال سایپا افزود: ما تمرینات‌مان را زودتر شروع کردیم، اما همانطور که می‌دانید رقابت در فوتبال ما برابر نیست. ما از خیلی امتیازها مانند میزبانی، هوادار و همچنین نفوذ در تصمیم‌گیری‌های فوتبال بی‌بهره هستیم که باشگاه سعی می‌کند برخی از این شرایط را فراهم کند، اما نسبت به بقیه مسائل نمی‌توان کاری کرد. برای جبران این مسائل باید تلاش بیشتری کنیم و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تمرینات‌مان را زودتر آغاز کنیم. تمرینات نیز به صورت اصولی پیگیری شده و بازیکنان در امتداد نیازها حرکت می‌کنند و تقریباً زمینه را آماده کردیم تا یک مدعی باشیم.
جلالی درباره اینکه چرا باشگاه سایپا به جوانگرایی ادامه نداد و این فصل بازیکنان باتجربه را خریده است، گفت: همانطور که گفتم همیشه سیاست را باشگاه طراحی می‌کند، اما به لحاظ قوانین و برخی اقدامات ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. اکنون باشگاه سایپا در زمینه بازیکن‌سازی کاملاً دلسرد شده و حتی می‌خواهند فوتبال پایه را تعطیل کنند، چرا که بازیکنی 12 سال در این باشگاه بوده، اما وقتی 20 ساله می‌شود باید به سربازی برود، در حالی که سال‌ها از امکانات باشگاه استفاده کرده، برای او هزینه شده است، اما خیلی راحت از دانشجویی‌اش انصراف می‌دهد و با دفترچه اعزام به خدمت به تیم دیگری می‌رود. ما احساس می‌کنیم هیچ حمایتی از فوتبال پایه و باشگاه‌های سازنده صورت نمی‌گیرد، در حالی که این باشگاه‌های سازنده نبض فوتبال هستند که اگر حمایت نشوند، همین نبض ضعیف هم از بین خواهد رفت.
وی ادامه داد: به سازمان لیگ اعلام کردم که به فکر این موضوع باشند. فولاد یکی از باشگاه‌های سازنده بود از این موضوع کاملاً متضرر شد و دیدید که چه مسائلی برای آنها پیش آمد. اکنون 10 بازیکن ما وارد بدنه فوتبال ملی شدند که سه نفر از آنها در تیم جوانان هستند، سه بازیکنان ما به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده‌اند و چهار بازیکن هم در تیم امید داریم، اما امیدی برای حفظ آنها نداریم، چون وقتی سرباز شوند، بدون دریافت رضایت‌نامه و اعلام باشگاه می‌توانند به تیم دیگری بروند.
سرمربی تیم فوتبال سایپا در واکنش به این مسئله که محمدرضا اخباری یکی از همین بازیکنان بود که به تراکتورسازی رفت، خاطر نشان کرد: اخباری یک نمونه از این بازیکنان است و بقیه هم در معرض تهدید هستند. آنها می‌توانند بدون دریافت رضایت‌نامه از تیم‌های خود جدا شوند و باشگاه‌ها نیز هیچ حقی در قبال آنها ندارند. اکنون باشگاه سایپا می‌خواهد به صورت کامل طرح فوتبال پایه را جمع کند. اینجا متولیان فوتبال هستند که باید پاسخگو باشند. نباید ایراد بگیریم که چرا سایپا به دنبال بازیکنان باتجربه رفته است و می‌خواهد نتیجه بگیرد، چون وقتی این مسائل را می‌بینیم متوجه می‌شویم کاری که انجام شده دور باطل است و باشگاه هم مجبور می‌شود سیاست دیگری در پیش بگیرد.
جلالی درباره نظرش در خصوص پرونده دو تیم پیکان و راه‌آهن گفت: این موضوعی نیست که به من ارتباط داشته باشد، چون من سرمربی سایپا هستم و درباره این موضوع اظهارنظری نمی‌کنم. 
وی بار دیگر درباره روند آماده‌سازی تیمش و وضعیت نارنجی‌پوشان گفت: تا به اینجا برنامه‌ریزی خوبی شکل گرفته و ما سال گذشته هم سبک بازی بسیار خوبی داشتیم که امسال با رفع برخی اشکالات بسیار امیدوار هستیم. برای اینکه از وضعیت آماده‌سازی ما باخبر شوید، باید به ارزیابی دقیق ما نگاهی بیاندازید که این ارزیابی تبدیل به اعداد می‌شود. ما اکنون در تیم‌مان دو طیف بازیکن باتجربه و جوان داریم که فرق میان آنها را می‌توان در بازی‌ها کاملاً دید. به اعتقادم حتی بازیکنان باتجربه ما از جوان‌ترها باانگیزه‌تر هستند و بازیکنی مانند ابراهیم صادقی که سال گذشته مسن‌ترین بازیکن ما بود، بهترین کیفیت و پیشرفت را داشت. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار