نباید بدون هیچگونه بررسی به مغازه دار اتهام احتکار و قاچاق وارد کرد و مغازه ها را پلمب کرد این کار باعث رکود در بازار می شود.
کد خبر: ۶۴۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 15 August 2018

علی بحرینی در ستاد تنظیم بازار در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: سوء مدیریت از سوی مسئولان می تواند اثر منفی برعملکرد بازار داشته باشد به همین منظور مسئولان مربوطه ظرافت و حساسیت لازم را در کنترل قیمت ها داشته باشند.

به گزارش"تابناک" وی گفت: باید از ظرفیت های قانونی برای کنترل قیمت ها استفاده کرد و در اجرای طرح مقابله با احتکار و قاچاق باید با دقت وارد عمل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان بیان کرد: عکس العمل بازار دربرابر افزایش نرخ ارز طبیعی است و باید از تدوام گرانی در بازار جلوگیری شود.

بحرینی افزود: نباید قیمت کالا و اجناس را در بازار به دلیل وضعیتی که پیش آمده به اجبار کاهش داد بلکه باید وضعیت موجود را حفظ کرد تا از تداوم افزایش قیمت در بازار جلوگیری شود.

وی درادامه اضافه کرد: بخش نظارتی وفعالیت اداره تعزیرات حکومتی در بازار بیشتر شود درعین حال بازرسان کنترل قیمت ها مراقب باشند و از اقدامات عجولانه برای کنترل بازار پرهیز کنند.

رییس اتاق اصناف اهواز در این نشست بیان کرد: اگر به هر بهانه ای و به اسم مبارزه با احتکار و قاچاق بدون هیچ بررسی و تحقیقی در انبارها و مغازه ها بسته شود به زودی هیچ جنسی دیگر در بازار اهواز عرضه نمی شود و بازار در اهواز تعطیل می شود.

سعید ممبینی درادامه افزود: نباید بدون هیچگونه بررسی به مغازه دار اتهام احتکار و قاچاق وارد کرد و مغازه ها را پلمب کرد این کار باعث رکود در بازار می شود.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز درادامه این نشست اظهار داشت: ورود بی رویه مرغ در سایزهای بزرگ که ارزانتر هستند و یا ورود مرغ زنده توسط کشتارگاه ها فعالیت مرغداران در استان را دچار اختلال کرده است.

محمد مشکورزاده افزود: مرغ هایی که از استان های دیگر وارد می شوند در سایزهای بزرگ و بی کیفیت هستند که در قیمت های ارزانتر خرید و عرضه می شوند واردات مرغ با این شرایط باعث رکود فعالیت مرغداران در استان می شود.

وی بیان کرد: لازم است که مصوب شود که مرغ سایز ( با وزن یک کیلو و 800 گرم) که مرغ مرغوبی است وارد استان شود تا از ورود بی رویه مرغ های بی کیفیت و با وزن بالا جلوگیری شود.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان درادامه با اشاره به میزان نهاده مورد نیاز مرغداران در استان بیان کرد: مرغداران در استان به 285 تن نهاده نیاز دارند که با توجه به افزایش قیمت نهاده ها به 950 میلیارد ریال اعتبار برای خرید نهاده های مرغ نیاز است.وی گفت: مقرر شده است که از محل تسهیلات روستایی وام هایی به مرغداران برای خرید نهاده پرداخت شود.

مشکور زاده همچنین با اشاره به نرخ مرغ کشتارروز که توسط ستاد تنظیم بازار کشور تعیین شده است افزود: بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ کشتار روز با 9 درصد افزایش در بازار باید به قیمت 81 هزار ریال عرضه شود.

مورد نیاز سالانه کارخانه های شیر استان را مشخص کند تا به طور سالانه این میزان شیر در استان تامین شود.
وی گفت: اگر کارخانه های تولید شیر پاستوریزه بدهی های خود را به موقع پرداخت کنند شیر خام به موقع در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

 مدیر عامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز درادامه این نشست اظهار داشت: 11 محموله گوشت قرمز گرم طی 2 ماه گذشته وارد خوزستان شد که تمامی این میزان گوشت در سطح استان توزیع شد که 50 درصد گوشت در اهواز و 50 درصد دیگر در شهرستان ها پخش شد.

البرز کریمی بیان کرد: واردات گوشت از کشور استرالیا از روزی 120 تن به روزی 30 تن کاهش یافته است.

وی گفت: توزیع گوشت قرمز خارجی در شهرهای شمالی باعث شده است که دامداران در این مناطق دام های خود را با قیمت پایین در اهواز به دلالان بفروشند و این موضوع به دامداران ضرر وارد کرده است.

برچسب ها: تنظیم بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار