همایون یوسفی :
یوسفی بیان کرد: پیگیری راهکار و مشکلات سد گتوند با وزیر نیرو و پاسخگوی ایشان در مورد موضوع و مشکلات این سد چند ماهی به طول می انجامد اما به دنبال حل مشکلات ایجاد شده به خاطر این سد برای استان هستیم.
کد خبر: ۶۴۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 14 August 2018

همایون یوسفی شامگاه دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه در محل تالار اقتصاد بومی اهواز که با حضور خبرنگاران و تعدادی از کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران برگزار شد بیان کرد: از تیرماه سال 95 این شرکت بلا تکلیف و در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته و برای حل مشکل آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی و قوه قضائیه مراجعه داشتیم که موفق به برگشت این شرکت از بخش خصوصی به بخش دولتی شدیم چراکه اعتقاد دارم بخش خصوصی نمی تواند مشکلات این شرکت را حل کند.

به گزارش"تابناک"؛ این نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی افزود: این کارخانه تا زمانی که وارد مدار تولید نشود مشکلات آن حل نمی شود، مشکلان این شرکت را نباید سیاسی کنیم بلکه باید در فضای مشکلات کارگری و صنفی حل شود، در صورتی که این موضوع به سیاست کشیده شود قابل حل نخواهد بود.

یوسفی بیان کرد: وزیر اقتصاد با پرداخت معوقات کارگران گروه ملی موافقت کرده و مبلغ 340 میلیارد ریال را برای پرداخت حقوق و معوقات آنان در نظر گرفته است که برای پرداخت این مبلغ نیاز به تایید و تصویب پرداخت این مبلغ از سوی بانک ملی کشور هست.

وی افزود: باید خارج از بورس به فکر تامین مواد اولیه این شرکت باشیم که مصوب شده 40 میلیارد تن مواد اولیه خارج از بورس تامین شود.

این نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب مدیر عامل جدید این شرکت که بومی خوزستان است اظهار داشت: مدیران قبلی این شرکت که غیربومی بودند اما با سرکار آمدن یک مدیر بومی قطعا وضعیت این شرکت بهبود می یابد.

وی افزود: عده ای به دنبال تعطیلی این کارخانه و رسیدن به پول های کلان هستند از این جهت است که مخالف خصوصی سازی این کارخانه هستم و وارد نشدن مواد اولیه به این شرکت نیز از سوی برخی منفعت جویان است.

این نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حل مشکل موسسه منحل شده آرمان افزود: 250 هزار خانواده خوزستانی درگیر مشکل موسسه آرمان و دریافت سپرده های خود بودند.

یوسفی گفت: 45 میلیارد ریال نقدینگی از این موسسه توسط چهار نفر برداشت شده بود و در حال فرار از کشور بودند که جلوی آن ها گرفته شد و مشکل سپرده گذاران در این موسسه حل شد.

سد گتوند مشکل بزرگی برای خوزستان است

یوسفی درادامه سخنان خود بیان کرد: پیگیری راهکار و مشکلات سد گتوند با وزیر نیرو و پاسخگوی ایشان در مورد موضوع و مشکلات این سد چند ماهی به طول می انجامد اما به دنبال حل مشکلات ایجاد شده به خاطر این سد برای استان هستیم.

این نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص مشکلاتی که سد گتوند برای استان به همراه داشته است کوتاه نخواهم آمد اظهار داشت: وزیر نیرو باید در صحن مجلس در مورد مشکلاتی که این سد برای استان دارد توضیح دهد.

وی همچنین در مورد موضوع آتش سوزی هورالعظیم بیان کرد: باید علت آتش گرفتن هور و عمدی و یا غیر عمدی بودن آن مورد بررسی قرار گیرد و بررسی این موضوع را نیز در دست کار داریم.یوسفی انتقال آب شرب به کشور عراق را تکذیب کرد.

 هواپیمایی نفت به خارج از استان منتقل نمی شود

این نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: هواپیمایی نفت که نام آن به کارون تغییر کرده است به خارج از استان منتقل نمی شود.

وی گفت: سه بار فراخوان فروش آن داده شده است اما به دلیل بدهی هایی که دارد مشتری برای خرید نداشته است هر چند مخالف خصوصی سازی این هواپیمایی هستم.

 هیچ طرح انتقال آب جدیدی انجام نشده است

یوسفی عنوان کرد: طرح انتقال آب کوهرنگ 3 مربوط به سال 1371 است و هنوز هیچ طرح و مصوبه جدیدی برای بحث انتقال آب از خوزستان مطرح و ایجاد نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار