مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از نمونه‌برداری از محصولات کشاورزی و ارسال آنها به آزمایشگاه‌های فرانس‌غرب کشور برای تأمین سلامت مواد غذایی خبر داد.
کد خبر: ۶۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱ 21 July 2015

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از نمونه‌برداری از محصولات کشاورزی و ارسال آنها به آزمایشگاه‌های فرانس‌غرب کشور برای تأمین سلامت مواد غذایی خبر داد.

به گزارش فارس؛ محمد کاظم‌زاده امروز با بیان اینکه افراد باید در برنامه روزانه خود از گروه‎های غذایی نظیر میوه‌جات، سبزیجات، گوشت، غلات و لبنیات استفاده کنند، اظهار کرد: خوردن چنین غذاهایی سلامتی افراد را در هر سنی تأمین می‌کند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بهتر است به هنگام مصرف میوه‌ها‌ی گلخانه‌ای پوست آنها گرفته شود، اظهار کرد: ممکن است در پوست میوه‌ها سموم و مواد شیمیایی جمع شده باشد.

کاظمی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در این زمینه پاسخگوست و به طور حتم اقداماتی در زمینه اطلاع‌رسانی و کنترل کیفیت میوه‌ها انجام می‌دهد، عنوان کرد: به تازگی وزارت بهداشت طرحی ارائه داده که نمونه‌برداری از محصولات کشاورزی و ارسال آنها به آزمایشگاه‌های فرانس غرب کشور برای سلامت مواد غذایی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح باید دوجانبه از سوی جهاد کشاورزی و معاونت غذا و دارو پیگیری شود، گفت: با این روش اگر منطقه‌ای از سموم بیشتری در محصولات غذایی استفاده کنند مشخص شده و اطلاع‌رسانی به افراد خواهد شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه وزارت بهداشت با برخورداری از نیروی انسانی می‌تواند طرح را اجرا کند، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی باید در خصوص چگونگی حذف سموم موجود در مواد غذایی به کشاورزان آموزش دهد تا احتمال وجود سم در مواد غذایی به صفر برسد.

وی ادامه داد: می‌توان به کشاورزان نسبت به اینکه هر سمی طی چه مدتی از محصول خارج خواهد شد، آموزش داد تا برداشت به موقع و زودهنگام صورت نگیرد.

کاظمی با بیان اینکه کشاورزان باید خود را متعهد در تأمین سلامت مردم بدانند و این کار باید با آموزش صورت گیرد، افزود: در تمام دنیا سیستم مکانیزه نسبت به کاشت و برداشت محصولات کشاورزی وجود دارد و باید در ایران نیز به سمت عملیات کنترل محصول پیش رفت.

وی افزود: هر چقدر کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی بیشتر مکانیزه شود قدرت نظارت بر روند تولید مواد غذایی نیز بیشتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار