رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه‌ مدیریت بازرسی این دانشگاه، بر پرهیز از موازی‌کاری و اقدمات خارج از ضوابط و قوانین در این مجموعه تاکید کرد . به گزارش خبرگزاری مهر، د.
کد خبر: ۶۴۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 06 August 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، : دکتر علی بهادر بر ایجاد ظرفیت‌های طرح شکایات مردمی در این مجموعه دانشگاهی تاکید کرد و گفت: باید پذیرای مسائل مردم باشیم و سعی کنیم آنها را به بهترین شکل برطرف کنیم تا زمینه‌های افزایش رضایتمندی مردم فراهم شود .

وی همچنین با تاکید بر فراهم شدن زمینه‌ای که افراد بتوانند با آرامش و راحتی حرف بزنند و نظر بدهند، افزود: با رسیدگی به مسائل باید به موقع انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دسته‌بندی و تجزیه و تحلیل موارد ارجاعی را موجب ایجاد امکان کارشناسی و حل بهتر آنها دانست و با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در جامعه، بیان کرد: آموزش‌ها باید از مدارس و سنین پایین شروع شود و فرهنگ‌های مختلف مانند رفتاری، ترافیک، احترام به بزرگتر و خوشرویی، در جامعه گسترش پیدا کند؛ فرهنگ سازی در هر زمینه‌ای سبب رشد جامعه است.

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه نیز هدف از برگزاری این نشست را معرفی بیشتر فعالیت‌های این واحد به رئیس دانشگاه عنوان کرد و گفت: همه باید در مسیر اهداف دانشگاه حرکت کنیم .

علیرضا صحراگرد افزود: مدیریت بازرسی، در مسیر حُسن اجرای قوانین فعالیت می‌کند و نمی‌تواند خارج از برنامه‌های دانشگاه، موجودیتی داشته باشد.

وی اشاره به طرح موضوع مکاتبه با واحدها برای تسریع در امر پاسخگویی به مدیریت بازرسی در این نشست، این امر را تلاشی در راستای تقویت امکان تکریم ارباب رجوع به عنوان یک حق عمومی عنوان کرد.

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: مدیریت بازرسی یکی از مراجع رسیدگی در دانشگاه است و مردم می‌توانند به راحتی و بدون دغدغه به این مدیریت مراجعه کنند کارکنان دانشگاه نیز باید حس کنند که این محیط متعلق به آنها است و فاصله‌ای بین کارکنان دانشگاه و بازرسی نیست.

به گفته صحراگرد، افراد می‌توانند مسائل مختلفی مانند فساد را به بازرسی دانشگاه اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد و این امر می‌توان به بخش شکایات در قسمت خدمات سایت دانشگاه مراجعه کرده و موارد را با ذکر نام برای پیگیری و یا به صورت ناشناس و بدون ذکر نام، به اداره بازرسی دانشگاه اعلام کنند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید توجه کنیم بر اساس قانون اگر کسی در مورد شخصی صحبت می‌کند باید بر اساس شرایط و با سند و مدرک باشد، طرح شکایات با سند و مدرک صورت گیرد و فرد مسوولیت آن را بپذیرد. مدیریت بازرسی نیز بر اساس مستندات موجود اقدام می‌کند و هیچ کوتاهی در رسیدگی به شکایات، انجام نمی‌شود .

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه، از کارکنان خواست تا دانشگاه را مانند خانه خود بدانند و هر اقدامی، در مسیر بهبود امور باشد؛ باید تلاش کنیم کارهایی که به ما سپرده شده را به بهترین شکل انجام دهیم، هر کس به نوبه خود فعالیت کند و خود را مسئول و متعهد به سیستم بداند، اهداف سازمانی و فرآیند کاری خود را بشناسد و در راستای شرح وظایف فعالیت کند تا روح امید، حق خواهی و عدالت خواهی و عمل کردن به قانون در تمام مجموعه دانشگاه، جاری باشد .

صحراگرد با اشاره به تعیین رابطان مدیریت بازرسی در حوزه‌های مختلف دانشگاه، افزود: در حال حاضر در تمام ادارات زیرمجموعه دانشگاه فردی به عنوان رابط رسیدگی به شکایات، مشخص شده است مردم و کارکنان می‌توانند با مراجعه به این افراد شکایت خود را اعلام کنند تا از سوی رابطان رسیدگی به شکایات در همان محل بررسی و اقدام شود؛ اگر پاسخ مناسب در محل دریافت نشود، شکایات به مدیریت بازرسی دانشگاه ارجاع می‌شو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار