عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
نماینده مردم آبادان گفت: ناچار به اصلاح قوانین بانکی کشور و تغییر در ساختار آن هستیم.
کد خبر: ۶۳۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 04 August 2018

عامر کعبی در تشریح ماموریت و سفر کاری سه روزه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به مشهد افزود: در این سفر احکام بانکی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به مشکلات شرایط بانکی کشور، اصلاح و تغییر در ساختار بانکی کشور را ضروری خواند و اظهار کرد: مستقل نبودن بانک مرکزی و عدم مدیریت صحیح نقدینگی در بانک ها از جمله معضلات پیش روی بانک های کشور است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسات متعددی با موضوع مشکلات حوزه بانکی کشور با حضور مسئولان وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه ، بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها برگزار کردیم، تصریح کرد: در کمیسیون اقتصادی در حال تهیه بسته پیشنهادی خود برای اصلاح و ارتقای نظام بانکی هستیم تا مشکلات موجود را در این حوزه کاهش دهیم.

کعبی با اشاره به ماموریت کمیسیون اقتصادی مجلس در سفر کاری سه روزه اعضای این کمیسیون به مشهد گفت: به همراه جمعی از اعصای کمیسیون اقتصادی مجلس در ماموریتی سه روزه به مشهد آمدیم تا با حضور دستگاه ها، طرح های مرتبط با نظام بانکی کشور را بررسی و نهایی کنیم.

به گفته وی بررسی طرح «قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران» و احکام مرتبط با تشکیل «بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران» از جمله محورهای مهم و اصلی این سفر کاری است.

وی افزود: امید می رود تلاش چندین ماهه کمیته ای که برای ارتقای نظام بانکی کشور با حضور مراکز تخصصی دولت، بخش خصوصی و مرکز پژوهش های مجلس با محوریت کمیسیون اقتصادی تشکیل شد به ثمر نشسته و شاهد اصلاح و بهبود نظام بانکی کشور و رفع مشکلات این بخش اقتصادی مهم کشور باشیم.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار