استاندار خوزستان با بیان این‌‌که توجه به امر ورزش به ویژه در روستاها از وظایف ما محسوب می‌شود و شاید این موضوع تاکنون کمی مورد غفلت واقع شده است.
کد خبر: ۶۳۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳ 01 August 2018

غلامرضا شریعتی در مراسم تجهیز 70 خانه ورزش روستایی که امروز (چهارشنبه) در سالن 22 بهمن مجموعه ورزشی تختی اهواز برگزار شد، اظهارکرد: نقش ورزش در ایجاد نشاط، امید و سرزندگی جامعه بر کسی پوشیده نیست. ورزش یکی از اموری است که در سلامت جسم و روح و ایجاد نشاط و امید به ویژه در بین نسل جوان جامعه نقش اساسی دارد.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و فراهم کردن شرایط ورزش برای آحاد مختلف جامعه و همچنین گروه‌های سنی مختلف، جزو وظایف حکومت و دولت است و این مهم نیز بر کسی پوشیده نیست. به تناسب سن نیز این شرایط و نیازها متفاوت است. خوزستان به صورت بالقوه و ذاتی دارای استعدادهای زیاد و پتانسیل جغرافیایی بی‌نظیری است که پراکندگی جمعیت نیز به طور طبیعی در آن رخ می‌دهد. وجود چهار هزار روستا و 27 شهرستان و 70 شهر نشان‌دهنده پراکندگی جمعیت در استان است.

استاندار خوزستان افزود: بر این اساس وظیفه ما ایجاد عدالت است و نمی‌توانیم تمام زیرساخت‌ها را در چند جای به خصوص در نظر بگیریم و در آن سو اگر زیرساخت‌های لازم فراهم نشود، امکان ایستایی و بقا وجود نخواهد داشت. به هر حال کار کردن بدون برنامه، نظم و تجهیزات تبعات اجتماعی خاص خود را خواهد داشت. بنابراین ما وظیفه داریم امکانات را به خوبی تقسیم کنیم و بخش ورزش نیز از این مهم مستثنی نیست و جزو ضروریات است و باید عدالت در آن رعایت شود.

وی بیان کرد: توجه به امر ورزش به ویژه در روستاها از وظایف ما محسوب می‌شود و شاید تاکنون کمی مورد غفلت واقع شده است. 10 روستا در سال گذشته دارای خانه ورزش شدند و امسال نیز 70 روستای دیگر به این مهم مجهز شدند و تا رسیدن به هزار روستا فاصله بسیاری وجود دارد. این کار خوب شروع شده است و باید حمایت شود و سال به سال بر تعداد روستاهایی که دارای خانه ورزش می‌شوند نیز افزوده شود تا نشاط و امید و امکانات ورزشی برای جوانان روستایی فراهم شود.

شریعتی خاطرنشان‌کرد: من به ادامه این مسیر تاکید می‌کند و ان‌شاءالله سال آینده شاهد امکانات ورزشی در روستاهای بیشتری باشیم. از تمامی کسانی که در این زمینه کمک کردند، از جمله هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان و اداره ورزش و جوانان خوزستان، فرمانداران، بخشداران و دهیاران تشکل می‌کنم.

وی بیان کرد: تاکید من بر ایجاد زیرساخت‌های بهتر برای تمام هیات‌های ورزشی است و امیدوارم ساخت دفترهای هیات‌های ورزشی که هر چه سریعتر به پایان برسد و بتوانند فعالیت‌های ورزش استان را بیش از پیش دنبال کنند. امیدوارم بتوانیم در رشته‌های مختلف ورزشی عرض اندام کنیم و تاکید می‌کنم که با برنامه‌ریزی این مسیر با سرعت و جدیت دنبال شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار