آستارا- بارش باران به میزان ۳۰ میلیمتر در شهرستان آستارا طی شب گذشته بسیاری از گردشگران را غافلگیر کرد.
کد خبر: ۶۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 20 July 2015
رییس اداره هواشناسی آستارا در مورد تغییر وضعیت جوی آستارا به خبرنگار مهر گفت: این تغییرات جوی ناشی از نفوذ زبانه های سیستم پرفشار باران زا به سمت شمال کشور است که تا پایان امروز ادامه خواهد داشت.

فردین فرتوت نیا اظهار کرد: پیامد نفوذ این سیستم در منطقه، کاهش دمای بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد، وزش باد، مواج بودن دریا، بارش باران و در برخی ساعت ها رعد و برق است.

وی افزود:با توجه به نفوذ این سیستم و استقرار آن تا اواخر امروز، وضعیت دریا مواج بوده و مسافرین باید از اسکان در حاشیه رودخانه ها و نیز شنا در دریا خودداری کنند.

دمای شهر  آستارا که تا روز جمعه با حدود ۳۰ درجه حرارت باعث ایجاد شرایط سخت آب و هوایی شده بود، هم اکنون با ۹ درجه کاهش به ۲۱ درجه رسیده است.  

 این باران که از نظر کارشناسان تاثیر مهمی در غلبه بر مشکلات پیش بینی شده در زمینه کم آبی فصل زراعی داشت، باعث پر شدن استخرهای ذخیره آب در آستارا شد و همچنین هزاران گردشگر تابستانی را که با توجه به مساعد بودن هوا به این شهر سفر کرده بودند را غافلگیر کرد به طوریکه بسیاری از آنها شب را در خودروهایشان یا با چادر زدن در زیر باران به صبح رساندند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار