بابک دایی:تان فارس جز 4 استان برتر کشور در زمینه جذب اسناد خزانه اسلامی بوده است، افزود: مدت زمان جذب اعتبار اسناد خزانه از 31 تیر ماه 97 به 31 شهریور ماه سال جارى تغییر یافته است.
کد خبر: ۶۳۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 30 July 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:بابک دایی با بیان اینکه دستگاه‌هاى اجرایى استان فارس تاکنون 843 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامى جذب کرده‌اند، اظهار داشت: با این اوصاف بالغ بر 96 درصد اسناد خزانه اسلامى سال 96 توسط دستگاه‌هاى اجرایى فارس جذب شده است.

وی با بیان اینکه استان فارس جز 4 استان برتر کشور در زمینه جذب اسناد خزانه اسلامی بوده است، افزود: مدت زمان جذب اعتبار اسناد خزانه از 31 تیر ماه 97 به 31 شهریور ماه سال جارى تغییر یافته است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه 196 دستگاه استان فارس براى جذب اعتبار اسناد خزانه اسلامى معرفى شده بودند و در حال حاضر دستگاهى در استان وجود ندارد که اعتبار اسناد خزانه اسلامى را اصلا جذب نکرده باشد، افزود: تاکنون 164 دستگاه به طور کامل اسناد خزانه اسلامى را جذب کرده‌اند و بقیه دستگاه‌ها هم میزان کمی از این اعتبار را هنوز جذب نکرده‌انن و تا امروز تنها 4 درصد کل اعتبارات اسناد خزانه اسلامى فارس جذب نشده است.

وی از اسناد خزانه اسلامى به عنوان روشی نوین در جهت تامین مالى پروژه‌هاى عمرانى و تملک دارایى‌هاى سرمایه یاد کرد و اظهار داشت: دولت در سال 96 مبلغى بالغ بر 885 میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامى براى استان فارس در نظر گرفته است که این مبلغ تا پایان سال مالى قابل جذب است.

دائى با بیان اینکه تامین اعتبار از طریق اسناد خزانه تفاوت‌هایى با تامین اعتبارات به صورت نقدى دارد، افزود: دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب اسناد خزانه فرآیندهایى را پشت سر گذاشته و فرم‌هایى را تکمیل کنند، این فرم‌ها از مسیر خزانه، بانک ملى، فرابورس و خزانه‌دارى کل کشور عبور می‌کند پس به طور طبیعی فرایند جذب اسناد زمان‌بر است.

وى خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دستگاه‌ها مى‌توانند تا زمان موعد سر رسید اسناد را در بورس معامله کنند، در نتیجه دستگاه‌هاى استان باید برای جذب اسناد خزانه اسلامى از دو هفته قبل از سر رسید اقدام کنند تا در ادامه بتوانند در زمان مقرر و معین اسناد لازم را جذب کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار