رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیارد و ۸۲۴ میلیون تومان اعتبار برای توسعه مکانیزاسیون استان جذب شده است .
کد خبر: ۶۳۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 29 July 2018

به گزارش تابناک قزوین، فاطمه خمسه روز یکشنبه در جلسه ستاد مکانیزاسیون استان که با حضور معاونین و مدیران سازمان برگزار شد اظهار کرد: در سال جاری برای توسعه مکانیزاسیون استان از خط اعتباری ۶ تاکنون ۳۰ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته که از این میزان سه میلیارد و ۸۲۴ میلیون تومان جذب شده است.

وی افزود: از این میزان اعتبار جذب شده برای توسعه مکانیزاسیون معادل ۱۲ و نیم درصد سهمیه استان است از سوی دیگر، در سال گذشته در بحث جذب مکانیزاسیون؛ اعتبارات خوبی جذب شد اما امسال با همکاری و اقدامات انجام شده؛ تاکنون اعتبارات خوب و مناسبی جذب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه استفاده از تجهیزات نو و به روز کشاورزی می تواند در توسعه این بخش موثر باشد گفت : باید کشاورزان را برای جذب تسهیلات و خرید مکانیزاسیون جدید و نوین تشویق و ترغیب شوند.

به گفته خمسه، برای توزیع عادلانه بر اساس برش مراکز جهاد کشاورزی اقدام به توزیع و تخصیص اعتبارات مکانیزاسیون شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی جزو دستگاههای برتر در تسهیلات کارا است گفت: این امر مهم بخاطر پیگیری در به ثمر رسیدن تسهیلات بوده است که در بخش مکانیزاسیون نیز بایستی با پیگیری، شرایط را برای جذب خط اعتباری مکانیزاسیون فراهم کرد.

خمسه یاد آور شد: ۲۷۰ نفر در سال گذشته به بانک برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون معرفی شدند که تنها ۴۵ درصد جذب شده است و این در حالی است که تنها به معرفی به بانک نباید اکتفا کرد بلکه تا جذب کامل باید موضوع را پیگیری کرد.

وی اضافه کرد: امسال نیز تسهیلات خاصی برای جذب سیستم های گرمایشی مورد نیاز باغات فراهم شده است.

این مسئول تاکید کرد: در نمایشگاه کشاورزی که در اواخر مهر ماه در استان برگزار می شود ادوات و تجهیزات مورد نیاز باغات به نمایش گذاشته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار