علی اکبری خظاب به وزیر آموزش و پرورش: بالغ بر 6 ماه است که آموزش و پرورش استان فارس بلاتکلیف است، در حالی که اکنون در فصل نقل و انتقالات و ثبت نام و تصمیم گیری است، علی رغم مذاکرات و تذکرات مکرر، بی توجهی به این مهم توجیه پذیر نیست.
کد خبر: ۶۳۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 29 July 2018

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: علی اکبری در نشست علنی امروز (یکشنبه 7 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به دولت گفت: تاخیر طولانی در بستن موافقت نامه ها، طولانی شدن تامین منابع و توجیه اوراق سهام خزانه با مهلت محدود برای نقد کردن؛ ناظر، کارفرما و پیمانکار را دچار دردسر کرده است. در این بین اختصاص سهام خزانه و اوراق برای پروژه های روستایی و عشایری، فقط هدررفت منابع و سمبل کردن آن بوده، از این رو نیاز به چاره جویی دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزارت اقتصاد و دارایی تصریح کرد: رفتار یکجانبه بانک ها در مصادره اموال کارگاه ها، کارخانه ها و مکان های تولید و ضبط وسایل وام گیرنده و تهدیدات روزمره، امنیت سرمایه گذاری را به حداقل ممکن رسانده است و در این فرآیند تولید زمینگیر شده و تولیدکننده و سرمایه گذار و کارآفرین و ضامن متواری شده اند.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش افزود: بالغ بر 6 ماه است که آموزش و پرورش استان فارس بلاتکلیف است، در حالی که اکنون در فصل نقل و انتقالات و ثبت نام و تصمیم گیری است، علی رغم مذاکرات و تذکرات مکرر، بی توجهی به این مهم توجیه پذیر نیست.

اکبری با بیان اینکه جمعیت دانش آموزان استان فارس بیش از جمعیت کل برخی از استان ها است، گفت: رها کردن چندصدهزار دانش آموز استان، آسیب های بسیاری را متوجه کشور خواهد کرد.

وی در تذکر دیگری خطاب به وزارت اطلاعات تصریح کرد: در شرایط پیچیده سیاسی، اجتماعی امروز، عده ای منفعت طلب با رفتار بی شرمانه با منابع و رانتی که در اختیار دارند، در جامعه اختلال ایجاد می کنند و عده ای انحصارطلب نیز که موسسه و بنیاد و تریبون در اختیار دارند به دنبال مانع تراشی و سنگ اندازی برای دولت هستند. متاسفانه خروجی اتاق فکر آنها در تضاد با منافع ملی و آحاد جامعه بوده و ردپای هر دوی این گروه در خرید و فروش سکه و ارز دیده می شود. از این رو لازم است آنها هر چه سریعتر شناسایی و به اشد مجازات برسند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در تذکر پایانی خود خطاب به دولت گفت: در رویداد جام جهانی فوتبال ایرانیان از سراسر دنیا آمده و پرچم کشورمان را در دست گرفتند و تیم ملی را تشویق کردند. از این رو لازم است دولت زمینه ورود ایرانی های خارج از کشور که مشکل و موردی برای حضور آنها در ایران وجود ندارد را فراهم کنند، زیرا این جماعت علاوه بر داشتن سرمایه، در شرایط فعلی می توانند کمک حال باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار