هفتمین کارگروه گردشگری استان فارس با هدف بررسی ظرفیت‌ها، توسعه و تعالی گردشگری و صنایع دستی خانوارهای عشایری برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 29 July 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان فارس: ابراهیم فروزانی، معاون گردشگری استاندار فارس در این جلسه اظهار داشت: در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی، نظارت فنی در صدور مجوز برای از اهمیت ویژه برخوردار است تا گردشگر امکان اقامت در یک فضای ایمن را داشته باشد.

وی گفت: برای صدور مجوز این اقامتگاه‌ها باید به سمت استانداردسازی و ایمن‌سازی بناها حرکت کنیم تا متقاضی به اهمیت این موارد برای اخذ مجوز پی ببرد.

فروزانی خاطر نشان کرد: فراهم کردن یک شرایط نظامند و مهندسی در این حوزه قابل توجه است و باید در نظر داشت، تغییر معیشت روستائیان از کشاورزی به گردشگری یک حرکت تدریجی است و یک شبه محقق نمی‌شود.

مصیب امیری، مدیر کل میراث فرهنگی فارس نیز ضمن تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های گردشگری استان گفت: در گردشگری عشایری و روستایی فرصتی برای کمک به معرفی، حفظ و صیانت از میراث معنوی، مراسم آیین‌های قومی – بومی و تنوع بخشی به فعالیت‌ها و منابع درآمدی و رفاه خانوارهای عشایری در نظر است.

وی توسعه اقامتگاه‌های بومگردی در توسعه گردشگری عشایری موثر دانست و افزود: تاکنون 61 اقامتگاه بوم‌گردی در استان فارس صدور مجوز شده و 250 متقاضی دیگر نیز در این حوزه وجود دارند که بستری مناسب برای ارتقا سطح زیرساخت‌های گردشگری روستایی و عشایری استان است.

امیری بیان کرد: همچنین ثبت آداب و رسوم عشایر در فهرست میراث ناملموس به صورت کارشناسی و متداوم در دستور کار قرار دارد و به منظور نمایش توانمندی‌های غنی صنایع دستی عشایر استان، نمایشگاهی در شهریور ماه امسال پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه ابعاد گردشگری عشایری- روستایی را وسیع دانست و اظهار داشت: در کنار معرفی و حفظ آداب و رسوم، حمایت از محصولات صنایع دستی و خوراک نیز تاثیر مستقیم بر درآمدزایی، ایجاد اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس روستائیان به شهرها خواهد داشت.

امیری عنوان کرد: به منظور توسعه گردشگری عشایری، فرهنگ‌سازی در بافت‌های عشایری، آموزش راهنمایان تورهای گردشگری عشایری، تبلیغ جاذبه‌های عشایری با استفاده از رسانه‌ها، استفاده از تجارب موفق در زمینه گردشگری بومی و محلی مد نظر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار