رئیس انجمن برنج استان:
رئیس انجمن برنج خوزستان گفت: دولت از تصمیمی که در بحث ممنوعیت کشت برنج گرفته بود به شکلی کوتاه آمده است اما مسوولان در خوزستان همچنان می‌گویند که کشت برنج در خوزستان ممنوع است و مرغ آن‌ها یک پا دارد.
کد خبر: ۶۳۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 29 July 2018

محمد سواری با اشاره به کشت برنج در برخی از مناطق خوزستان اظهار کرد: مصوبه‌ای که کشت برنج را ممنوع کرده است، یک مصوبه غیر قانونی است و این‌که برنجکاران در این زمینه همکاری را در خصوص عدم کشت انجام داده‌اند، فقط به دلیل مشکلات استانی در بحث آب بوده است.

وی افزود: هیچ قانونی نمی‌گوید که کسی کار نکند و درآمدی نداشته باشد اما در این زمینه برنجکاران خوزستان از باب همکاری نسبت به عدم کشت در استان اقدام کردند و عده‌ای برنج کشت نکردند.

رئیس انجمن برنج خوزستان تصریح کرد: سال گذشته سطح زیر کشت برنج در خوزستان حدود 70 هزار هکتار بود اما امسال بیش از 37 هزار هکتار از مزارع کشت نشده است. قطعا کسانی که کشت برنج انجام داده‌اند را جریمه خواهند کرد اما باید دید در خصوص کسانی که کشت نکرده‌اند، چه تصمیمی اتخاذ می‌شود.

سواری عنوان کرد: قرار بود به کسانی که برنج کشت نمی‌کنند، معوض کشت پرداخت شود و همچنین صندوقی در نظر گرفته شود تا خسارات عدم کشت به کشاورزان پرداخت شود اما تا کنون چنین اتفاقی نیافتاده است. با توجه به این شرایط اگر مسوولان به وعده خود در خصوص بندهایی که در مصوبه ممنوعیت کشت برنج وجود دارد، عمل نکنند کشاورزان نیز دیگر به آن‌ها اعتماد نخواهند کرد.

وی ادامه داد: دولت از تصمیمی که در بحث ممنوعیت کشت برنج گرفته بود به شکلی کوتاه آمده است اما مسوولان در خوزستان همچنان می‌گویند که کشت برنج در خوزستان ممنوع است و مرغ آن‌ها یک پا دارد. کسی که از راه کشت برنج درآمد دارد، ظالمانه است که بخواهیم به او بگوییم که کشت نکند و یا کشت او غیر مجاز است.

رئیس انجمن برنج خوزستان خاطرنشان کرد: کشاورزان برای امرار معاش مجبور هستند نسبت به کشت برنج اقدام کنند و برای درآمدزایی راهی جزء این مساله ندارند. مصوبه‌ای که کشت برنج را ممنوع اعلام کرده، بندهای دیگری دارد که باید کشت‌های جایگزین در نظر گرفته شود اما تا کنون مسوولان به این مساله توجهی نکرده‌اند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار