کد خبر: ۶۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷ 19 July 2015
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه کارگروهی در استان تشکیل شده تا مقدمات اجرای طرح مبارزه با بیابان‌زایی در منطقه اشتهارد را تهیه کند، گفت: این طرح توسط اداره‌کل منابع طبیعی استان البرز پس از تامین منابع اجرایی می‌شود.
حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به وجود پدیده ریزگردها در استان البرز و نیز مقابله با آن‌ها، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های اولیه انجام شده، تعدادی از کانون‌های ریزگرد در داخل استان قرار دارد و تعداد بیشتری از آن‌ها به استان‌های هم‌جوار از جمله جنوب قزوین، شمال استان مرکزی، جنوب غرب تهران و شمال قم تعلق دارد.
وی با بیان اینکه با همکاری دانشگاه محیط زیست استان البرز پروژه‌ای برای شناسایی دقیق این کانون‌ها طراحی شده است، افزود: اقداماتی برای شناسایی کانون‌ها ریزگرد در داخل و خارج استان و در سطح منطقه با همکاری اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان و نیز دانشگاه محیط زیست در حال انجام است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه روند تغییرات محیطی در این کانون‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: نتیجه این پروژه ارائه راهکارهایی برای مهار ریزگردها محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه کارگروهی در استان البرز تشکیل شده تا مقدمات اجرای طرح مبارزه با بیابانزایی در منطقه اشتهارد را تهیه کند، تصریح کرد: این طرح توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز پس از تامین منابع اجرایی می‌شود.
محمدی با بیان اینکه امید است بتوانیم این طرح را در سفر دولت تصویب کرده و منابع آن را تامین کنیم، خاطرنشان کرد: در سال جاری تعدادی از پدیده‌های گردو غبار و ریزگرد که در استان اتفاق افتاد عمدتا مربوط به ریزگردهای محلی و منطقه‌ای بود و بخش اندکی از این گردوغبار برون‌مرزی بود.
وی با اشاره به اینکه این پدیده‌های گردوغبار برون‌مرزی مربوط به کشورهای عراق، عربستان، اردن و سوریه است، گفت: این هشداری است که طبیعت به ما می‌دهد و اگر این شرایط و روند تغییرات محیطی در کشور، دشت‌ها و مراتع ما اتفاق بیفتد، شاید در سال‌های آینده شرایط بسیار دشوارتری پیش رو داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار