ماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:دولت ها کارهای لازم را به گردن یکدیگر انداختند درحالیکه مدیر باید مرد اجرا باشد حتی اگر آبرو مدیر در میان باشد و تصمیمات مهم در نظام بانکی باید گرفته شود و اگر مدیر بانک مرکزی تغییر کرده باید شاهد تحول باشیم.
کد خبر: ۶۳۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 27 July 2018

تابناک فارس به نقل از مهر:آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز افزود: پس از پیروزی انقلاب امام(ره)، آیت الله طالقانی را مامور به اجرای نماز جمعه کردند که اولین نماز جمعه تحت ولایت فقیه اقامه شد و در شیراز نیز تاکنون ۳ نفر به عنوان نماینده ولی فقیه نماز جمعه را اقامه کردند و در شیراز نماز جمعه از مشروطیت تاکنون سابقه دارد و آیت الله العظمی نجفی لاری این مهم را انجام داد.

وی ادامه داد: نماز جمعه بحث ولایی است و نباید آن را به موضوع دیگر تبدیل کنیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: کسی نمی تواند بگوید که نماز جمعه واجب نیست اما نوع آن متفاوت است از طرفی باید امام عادل مردم را برای نماز صدا کند به همین دلیل زمانیکه امام زمان(عج) ظهور کنند نماز جمعه واجب است و برخی علما نیز میفرمایند که ولی فقیه، نماینده امام زمان(عج) پس اگر برای نماز صدا زدند رفتن واجب است و امروز هم منادی از جانب رهبری مشخص می شود و این نماز جمعه ثواب حج دارد.

آیت الله دژکام یادآور شد: با شنیدن صدای اذان باید معامله رها شود تا پس از نماز جمعه دوباره معامله آغاز شود و خداوند فرمودند که این مهم برای شما بهتر است.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود با اشاره به تحول در تیم اقتصادی دولت، گفت: این تحولات برای یک هدف است و دلم می خواهد همه دلسوزان و مدیران توجه کنند که کارها برای انجام هدف است و اگر تغییر می دهیم برای درست شدن است و کسیکه می تواند این تحول را ساماندهی کند همان فرمان رهبری است که نیازمند مدیر شجاع و جهادی هستیم.

وی تاکید کرد: دولت ها کارهای لازم را به گردن یکدیگر انداختند درحالیکه مدیر باید مرد اجرا باشد حتی اگر آبرو مدیر در میان باشد و تصمیمات مهم در نظام بانکی باید گرفته شود و اگر مدیر بانک مرکزی تغییر کرده باید شاهد تحول باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به رفتن مدیران بازنشسته نیز گفت: این تصمیم خوب است اما باید هدف در نظر گرفته شود، شاید مدیری بازنشسته باشد اما برای ۱۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: شورای نگهبان نیز باید هدف را در قانون گذاری مد نظر قرار دهند اما اگر مدیری تغییر کرد که مشکلاتی پس از آن ایجاد شود کار درستی نیست.

وی یادآور شد: مصلحت مردم و مملکت باید مد نظر باشد و اینگونه صحبت کردن و تصویب کردن ایجاد مشکل می کند و باید بررسی شود که اگر مشکل مردم برطرف می شود انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سخنان سردار سلیمانی نیز گفت: دنیا باور ندارد اما ما به واسطه ایمان به خدا قبول داریم که ایران ابرقدرت معنوی است کشوریکه به جایی رسیده یکی از سرداران اینگونه پاسخ می دهد نشان از قدرت است.

آیت الله دژکام یادآور شد: این فریاد یک امت بپاخواسته است که به غیر از خداوند به کسی تکیه ندارد و نه به شرق و نه به غرب تکیه می کند بلکه فقط به خداوند تکیه دارند.

وی افزود: امروز ملت ما برای دفاع از نظام پرقدرت ایستاده اند عموم بازاریان، کامیونداران و گروه هایی که مشکلات برای کار آنها بوده است اعلام کردند که پای اهداف نظام ایستاده ایم و اجازه نمی دهیم دشمنان از مطالبات برداشت دیگر کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار