رئیس جهاددانشگاهی کشور با تأکید براینکه فعالیت‌های فرهنگی جهادانشگاهی در راستای الگوسازی در توسعه فرهنگی است، گفت: مشکلات امروز کشورحاصل توسعه نیافتگی فرهنگی، علمی و فناورانه به معنای واقعی است.
کد خبر: ۶۳۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 26 July 2018

رئیس جهاددانشگاهی کشور با تأکید براینکه فعالیت‌های فرهنگی جهادانشگاهی در راستای الگوسازی در توسعه فرهنگی است، گفت: مشکلات امروز کشورحاصل توسعه نیافتگی فرهنگی، علمی و فناورانه به معنای واقعی است.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی با تأکید براینکه توسعه فرهنگی به معنای توسعه دینی و جاری شدن دستورات اسلام در زندگی است، اظهارکرد: توسعه فرهنگی بدین معناست که در حوزه سیاسی به سطحی از توسعه رسیده باشیم که همدیگر را قبول داشته تا بتوانیم برنامه ریزی درازمدتی برای کشور داشته باشیم و کشور به صورت زیگزاکی مدیریت نشود.

وی تصریح کرد: توسعه اجتماعی به معنای اینکه در زندگی فردی ارتباطات خوبی داشته باشیم به‌طوریکه کشور دارای احزاب قوی باشد و در آن مدیران کشور تربیت شوند.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی به معنای اینکه انسان‌های خود باوری تربیت کرده تا اعتقاد به توان خودی داشته باشند است، افزود: درصورتیکه احزاب قوی باشند و مدیران کشور درآن تربیت شوند برنامه‌ریزی‌های کشور واحد بوده به‌طوریکه در کشور‌های پیشرفته در بیش از ۹۰ درصد برنامه احزاب برای کشور مشترک می‌شود.

طیبی خاطرنشان کرد: با وجود احزاب قوی در کشور‌های پیشرفته تنها ۱۰ درصد اختلافات در مسائلی است که دعوا در آن حوزه به نفع مردم و ارتقای کشور است و دیده می‌شود در تغییرات سیاسی این کشور‌ها برنامه عوض نمی‌شود چرا که اهداف مشترک است.

رئیس جهاددانشگاهی کشوروجود هویت و بالا بودن عرق ملی درجوانان بخشی از توسعه فرهنگی است، تأکید کرد: در حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی سعی کردیم کار‌های خوبی را در این زمینه انجام دهیم به‌طوریکه برنامه "ایران مرز پرگهر" کارخوبی در زمینه ارتقای هویت ایرانی اسلامی است.

وی برگزاری مناظره دانشجویان را شکل خوبی از تعامل و صحبت کردن در یک محیط علمی دانست و بیان کرد: مجموعه فعالیت‌های فرهنگی جهادانشگاهی در راستای الگوسازی در توسعه فرهنگی است که این فعالیت‌ها باید کیفی‌تر باشد و ما فقط به برگزاری برنامه‌ها بسنده نشود.

طیبی با تأکید براینکه یکی از مشکلات کشور این است که به دستورات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درست عمل نمی‌کنیم، اظهارکرد: اعتقاد داریم یکی از مشکلات کشور این است که به دستورات امام خمینی (ره) و حتی مقام معظم رهبری در حوزه اجرا توجه نمی‌کنیم و ما این‌ها را باید به بحث و مناظره بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی خط خود را به خوبی پیدا کرده است، تصریح کرد: باید در اجرا به دنبال کیفیت و تاثیرگذاری باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه فرهنگ را زیرساخت توسعه کشور می‌دانیم، گفت: هرچه پیشرفت علم و فناورانه داشته باشیم زمانی مفید خواهد بود که در ساختارآماده شده به وسیله توسعه فرهنگی بتواند تأثیرگذار باشد که جهاددانشگاهی در هر دو عرصه فرهنگی و علمی الگوسازی خوبی می‌کند، اما توقع این است که کسانی که جامعه را اداره می‌کنند این الگوسازی‌ها را استفاده کنند چرا که این الوسازی‌ها نشان دهنده توان جامعه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار