رئیس اداره آموزش‌ و پرورش بردخون گفت: 200 نفر در دوره جدید سوادآموزی در بردخون در زمینه اجرای طرح باسوادی، تحکیم و انتقال تحت پوشش قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۶۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰ 18 July 2015
تابناک بوشهر: عباس جمالی فرد عصر امروز در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی بردخون اظهار داشت: سوادآموزی یادگاری ارزشمند از حضرت امام راحل(ره) است که با ایجاد نهضت سوادآموزی افراد بسیاری باسواد شدند و تغییرات بسیار بزرگی در میزان آگاهی مردم به وجود آمد.

جمالی‌فرد افزود: در دوره جدید بردخون در زمینه اجرای طرح باسوادی، تحکیم و انتقال 200 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد که نیاز است همه مردم، مسئولان، شوراهای اسلامی، دهیاران و دلسوزان برای جذب این افراد با آموزش‌ و پرورش همکاری کنند تا این وظیفه مهم در زمان کمتری عملی شود.

وی با بیان اینکه بیشتر بی‌سوادان منطقه از مهاجرین هستند، ادامه داد: در این امر مهم همراهی دست‌اندرکاران و به‌ویژه مبلغان و روحانیون بسیار مؤثر است تا ضمن جذب آنان، راه‌های بی‌سوادی بسته شود.

امام‌جمعه موقت بردخون گفت: سوادآموزی موضوع مهم و اثرگذار جامعه جهانی است که همه کشورها خود را متعهد به افزایش اعتبارات و ارتقاء میزان سواد در بین مردم می‌دانند.

حجت‌الاسلام محمدجواد عاشوری با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در منطقه صورت گرفته است، افزود: نیاز جامعه به سواد بر همگان مشخص و آشکار است و همه افراد باید در این جهاد علمی مشارکت کنند و نسبت به اجرا و عملی کردن آن تلاش داشته باشند.

کارشناس سوادآموزی اداره آموزش‌ و پرورش بردخون نیز با ارائه گزارشی گفت: در سال گذشته 14 کلاس شامل دوره‌های انتقال و تحکیم با تعداد 186 نفر و 7 نفر به‌صورت فردبه‌فرد در بردخون تشکیل شد.

حسن بردستانی افزود: در راستی آزمایی مرحله دوم 177 کم‌سواد و 27 بی‌سواد اعلام‌شده بود که با همکاری مدارس 17نفر بی‌سواد شناسایی شدند و از مجموع 47 نفر اعلام‌ شده،17 بی‌سواد و 6 کم‌سواد در منطقه حضور دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار