رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک:
رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: از سطح ۷۸۱ هکتار باغات اندیمشک ۶۰ هزار و ۲۰ تن انواع محصولات باغات تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۳۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 18 July 2018

سید هدایت‌اله موسوی عنوان کرد: آب مورد نیاز برای کشت تابستانه ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک تامین شده و در این ارتباط جای نگرانی نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ طرح برای مدیریت مصرف آب در صنعت کشاورزی طراحی و اجرا شد، افزود: ۵۵ میلیارد ریال با توجه به لزوم کاهش مصرف آب برای بهره‌مندی از روش‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک تخصیص یافته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک اظهار کرد: ۳۶۰ هکتار اراضی کشاورزی اندیمشک به باغ مرکبات اختصاص یافته که پیش‌بینی‌ها حاکی از تولید و برداشت سه هزار و ۶۰۰ تن انواع محصولات از باغ‌های مرکبات دارد.

وی، تولید محصول انگور، انجیر، زیتون و انار را از دیگر محصولات باغ‌های اندیمشک خواند و تصریح کرد: ۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی به باغ‌های انار، ۱۱۲ هکتار به باغ‌های زیتون، ۱۵۳ هکتار به تاکستان انگور و ۱۲ هکتار باغ انجیر از اراضی کشاورزی اندیمشک اختصاص یافته است.

موسوی گفت: از سطح ۴۳۷ هکتار از مجموع ۷۸۱ هکتار اراضی باغات اندیمشک ۷۶۸ تن انار، ۹۴ تن زیتون، یک هزار ۱۱۷ تن انگور، ۶۰ تن انگور در اندیمشک تولید، برداشت و روانه بازار می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به تولید ۲۹۷ تن محصول خرما از ۵۵ هکتار نخیلات اندیمشک افزود: ۵ هکتار گردو گرم‌سیری، ۸ هکتار هلو، ۳ هکتار زردآلو و سه هکتار گردوی سردسیری از دیگر باغات اندیمشک محسوب می‌شوند.

وی گفت: ۱۶ تن هلو، ۳۰ تن گردوی گرمسیری، ۲۳ تن زردآلو و ۱۸ تن گردوی سردسیری از دیگر محصولات باغی تولید شده در اندیمشک را تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک در خاتمه با بیان اینکه شهرستان اندیمشک یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان محصولات باغی در استان به‌شمار می‌آید تصریح کرد: از سطح ۷۸۱ هکتار باغات اندیمشک ۶۰ هزار و ۲۰ تن انواع محصولات باغات تولید و روانه بازار می‌شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار