رئیس کمیته ملی المپیک گفت: آموزش و پرورش تاثیرگذارترین کانون گفتگوست و نهادینه کردن فرهنگ مدارا باید از اینجا آغاز شود.
کد خبر: ۶۲۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 02 July 2018

به گزارش تابناک : صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم اختتامیه کنگره ملی پرسش مهر گفت: ریل توسعه در ایران از آموزش و پرورش می گذرد و هر خط دیگر انحرافی است که ما را به مقصد نمی رسد. اگر امروز دچار چالش های متعدد در کشور هستیم همه یک دلیل دارد و آن اینکه ما به ساخت انسان آنگونه که باید فکر نکردیم.

وی ادامه داد: امروز باید برای یک دهه آینده در آموزش و پرورش برنامه ریزی کنیم و پیام من به رجل کشور این است که به آموزش و پرورش برگردید. تنها راه برای رسیدن به رفاه اجتماعی و قله های فضیلت همین راه است.

وی ادامه داد: من پاسخ به سوال رئیس جمهور را گفتگو تعریف کردم به عنوان ضرورت جامعه ایران. اگر آمار خشونت و ناامیدی در جامعه بالاست برای این است که کم گفتگو می کنیم. در خانواده آمار گفتگو به ۲۰ دقیقه رسیده است درحالیکه گفتگو فصای تفاهم و شکوفایی را ایجاد می کند. آموزش و پرورش تاثیرگذارترین کانون گفتگوست.

وی اظهار کرد: نادیده انگاشتن تنوع فرهنگی زمینه منازعه فرهنگی را ایجاد می کند و آموزش و پرورش کانون همگرایی است. گفتگو و تعامل و سازگاری و پذیرش دیگران در نقطه آغازین در آموزش و پرورش صورت می گیرد. گفتگو اصل اعتقاد به تفکر دیگران است. گفتگو آغاز صلح و همزیستی است و به مشارکت اجتماعی کمک می کند. مقام معظم  رهبری بارها به آزاداندیشی تاکید کردند.

صالحی امیری گفت: فرزندان ما باید گفتگو را در مدرسه بیاموزند. گفتگو پیش شرط هایی هم دارد که اولین آن فهم دیگران است و دومی آزادی و اختیار است و دیگر ویژگی نیز مستلزم شنیدن است و نه فقط گفتن یکسویه.

وی همچنین به شرط عادلانه بودن گفتگو اشاره کرد و بیان کرد: گفتگو به معنای دادگاه برای اثبات خود نیست و همچنین باید انعطاف و مدارا و پذیرش حق تساوی برای طرفین مهیا باشد.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش نیازمند تحول بنیادین است گفت: فرهنگیان نجیب ترین افراد هستند و اگر امروز بحران اعتماد داریم ریشه آن را در آموزش و پرورش باید جست وجو کرد. اگر معلمین به نظام سیاسی اعتماد داشته باشند مردم هم اعتماد خواهند داشت. باید از نظام تکرار و عادت به خلاقیت و از نظام رسمی به نظام مردمی و از جزایر مستقل به مجموعه منسجم برسیم.

رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر سابق ارشاد ادامه داد: آموزش و پرورشی را دنبال می کنیم که نسخه شفابخش حل مشکلات باشد و امروز آموزش و پرورش این ظرفیت را دارد اما افسوس که هنوز نظام سیاسی باور نکرده نسخه شفابخش را در آموزش و پرورش باید دنبال کرد.

وی در پایان گفت: آموزش و پرورش ما در سطح سیاسی نیازمند تحول است.

 

 

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار