سرپرست فرمانداری حمیدیه:
فرماندار حمیدیه گفت: حمیدیه فاقد امکانات و زیرساخت‌های اولیه است و به نسبت دیگر شهرهای خوزستان و کشور از وضعیت مطلوب و قابل توجیهی در زمینه‌های گوناگون برخوردار نیست.
کد خبر: ۶۲۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ 01 July 2018

عاشور سواری پور بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان حمیدیه با بیان اینکه شهرستان حمیدیه با 55 هزار نفر جمعیت به لحاظ بافت شهری از جمله شهرستان‌های کم برخوردار به شمار می‌رود، اظهار کرد: به‌منظور اجرای طرح‌های فرهنگی و پیشگیرانه جمعیت و مقابله با معضلات و آسیب‌های اجتماعی نیاز به بودجه و کمک مالی مورد نیاز شهرستان است.

وی افزود: این امر مگر با برنامه‌ریزی‌های لازم و همراهی تمام نیروها و دستگاه‌های دولتی جهت ایجاد بستر مناسب و آرامش پایدار، محقق نمی‌شود.

فرماندار شهرستان حمیدیه بیکاری، فقر، حاشیه‌نشینی، کیفیت پایین خدمات آموزشی مدارس، امکانات مناسب و نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های ورزشی را از جمله معضلات حمیدیه عنوان کرد و افزود: شهرستان حمیدیه فاقد امکانات و زیرساخت‌های اولیه است و نسبت به شهرستان‌های هم‌جوار و دیگر شهرهای استان از وضعیت مطلوب و قابل توجیهی در زمینه‌های گوناگون برخوردار نیست که مستلزم توجه ویژه به این شهرستان است.

سواری با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان حمیدیه گفت: وجود سواحل رودخانه‌ها با اجرا و پیاده‌سازی طرح‌های ساحل سازی می‌تواند هم در رونق گردشگری، افزایش اماکن عمومی جهت تفریح و گذراندن اوقات فراغت مردم این شهرستان به‌ویژه جوانان کمک کند که مستلزم حمایت و تخصیص منابع مالی جهت مطالعه و اجرای طرح مذکور است.

در ادامه این جلسه محمدصادق کریمی‌کیا معاون امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در رابطه با جایگاه و اهمیت «کارگروه اجتماعی و فرهنگی» در تشکیلات استانداری و فرمانداری‌ها، اظهار کرد: این کارگروه از کارگروه‌های اصلی استانداری است که در زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، هنری، میراث فرهنگی و غیره به بررسی مسائل و ارائه راهکار متناسب با موضوع می‌پردازد.

وی با تأکید بر توجه دستگاه‌ها نسبت به تکمیل و احداث پروژه‌های فرهنگی جهت مقابله و پیشگیری از بروز پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی مبتلا به شهرستان، بیان کرد: با توجه به نوپا بودن شهرستان حمیدیه باید توجه ویژه‌ای به اجرای طرح‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و بهداشتی شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار