فرماندار شهرستان جم با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اداره بهزیستی این شهرستان، گفت: اعتیاد و طلاق دو آسیب بزرگ شهرستان جم است.
کد خبر: ۶۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 15 July 2015
تابناک بوشهر: فتح الله نوروزی صبح چهارشنبه در دیدار با کارکنان بهزیستی شهرستان جم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بهزیستی به اهمیت و ارزش بالای کار در بهزیستی اشاره کرد و گفت: بهزیستی دارای جامعه هدفی است که کار را در این اداره از سایر ادارات و نهادها متمایز می کند.

وی با بیان اینکه مراجعین به بهزیستی عموما از افراد نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند، افزود: کارکنان این اداره باید تلاش کنند نهایت توجه را در خدمت هر چه مطلوب تر به کار گیرند.

 نوروزی گفت: تکریم و حفظ کرامت انسانی جامعه هدف در بهزیستی از الزامات اساسی در خدمات رسانی است و همه کارکنان باید این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش تابناک، فرماندار جم، پیش بینی، پیشگیری و شناسایی آسیب‌های اجتماعی را از وظایف مهم اداره بهزیستی برشمرد و خاطرنشان کرد: بهزیستی باید با رصد دقیق کل شهرستان، نسبت به شناسایی کامل و دقیق تهدیدات و آسیب‌های مختلف اجتماعی اقدام کند تا بتواند در پیشگیری از آسیب‌ها و نیز برنامه‌ریزی‌های کلان موفق باشد.

بهزیستی جم کمبود نیروی انسانی دارد

وی، اطلاع رسانی و تبلیغات را یکی از محورهای اساسی در پیش‌بینی و پیشگیری عنوان کرد و افزود: هر چه مردم آگاهی بیشتری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشند، قطعا تاثیر بسزایی در کاهش این آسیب‌ها و مشکلات خواهد داشت.

نوروزی از اعتیاد و طلاق به عنوان دو آسیب بزرگ برای شهرستان یاد کرد و افزود: اعتیاد زیربنای بسیاری از مفاسد اجتماعی از جمله طلاق است و بهزیستی در این دو حوزه باید برنامه ریزی دقیق و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهد.

وی کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات اداره بهزیستی شهرستان جم دانست و اظهار کرد: با همراهی خوب مدیر کل بهزیستی استان، مشکل نیروی انسانی اداره بهزیستی شهرستان با جذب نیروهای جدید مرتفع خواهد شد.

فرماندار جم گفت: امیدواریم با تلاش هر چه بیشتر مجموعه بهزیستی شهرستان جم شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان جم باشیم.

جم ۳۱۰مستمری بگیر دارد

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان جم نیز در این دیدار با تاکید بر نگاه صادقانه و خالصانه مجموعه بهزیستی در خدمات رسانی به جامعه هدف، از برنامه‌ریزی برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر بهزیستی به شهرستان خبر داد.

موسی حمیدی‌صفت با ارائه گزارشی از وضعیت بهزیستی شهرستان جم، گفت: در حال حاضر ۳۱۰ نفر مستمری‌بگیر تحت پوشش بهزیستی و ۷۵۰ نفر متقاضی در نوبت بررسی داریم که با اتمام بررسی‌ها تعداد مستمری‌بگیران افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در حوزه پیشگیری نیز ۲ مرکز اقامتی میان‌مدت ترک اعتیاد و یک مرکز سرپایی ترک اعتیاد در حال فعالیت است که تا دو ماه آینده یک مرکز اقامتی میان مدت دیگر نیز راه‌اندازی و به این مراکز اضافه خواهد شد.

ایجاد اشتغال برای معلولان

حمیدی‌صفت به ۱۲ کمک بلاعوض در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۲ کمک بلاعوض در راستای اشتغال جامعه هدف پرداخت شده است که این کمک در سطح شهر برای هر نفر ۴۰ میلیون ریال و در سطح روستاها ۳۰ میلیون ریال است.

سرپرست اداره بهزیستی جم از فعالیت ۱۳ مهدکودک با جمعیت ۹۰۰ کودک در شهرستان تحت نظر اداره بهزیستی شهرستان خبر داد و افزود: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد، هفت تیم اجتماع محور نیز در شهرستان تشکیل شده که به صورت مستمر به فعالیت مشغول هستند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار