رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه از افزایش حدود ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت میوه در بازار خبر داد و گفت: علت اصلی این افزایش قیمت، بالا رفتن هزینه حمل و نقل است.
کد خبر: ۶۲۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 25 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،عیسی حاج‌علیان اظهار کرد: قیمت بسیاری از میوه‌های تابستانی حدود 10 تا 20 درصد نسبت به سال گذشته بالا رفته که علت اصلی آن نیز بالا رفتن هزینه حمل و نقل و کرایه کامیون‌ها بود.

وی افزود: تاثیر این افزایش قیمت بسته به بعد مسافتی که میوه و تره‌بار طی می‌کند متفاوت و از 10 تا 20 درصد است.

رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه گوجه، سیب زمینی و هندوانه را از جمله اقلامی دانست که قیمت آنها بیشتر بالا رفته و ادامه داد: قیمت گوجه اکنون در میدان بار کیلویی هزار تومان، سیب زمینی 1200 تومان و هندوانه نیز حدود 1200 تومان است.

حاج‌علیانی درباره سایر میوه‌ها نیز خاطرنشان کرد: اکنون قیمت گیلاس در میدان بار بین هفت تا 15 هزار تومان است. البته سردرختی و نوبر بودن نیز از دلیل بالا رفتن قیمت میوه‌هایی مانند گیلاس است و هرچه در فصل تابستان جلو برویم کم کم قیمت‌ها پایین‌تر خواهد آمد.

رئیس اتحادیه بارفروشان کرماشناه قیمت زردآلو و هلو را نیز از 1500 تا چهار هزار تومان بسته به نوع آن اعلام کرد.

حاج علیانی با بیان اینکه شلیل در ابتدای ورود به بازار کیلویی 17 تا 18 هزار تومان قیمت داشت، افزود: قیمت شلیل نیز با افزایش این میوه در بازار کم شده است.

وی یادآور شد: تمام این قیمت‌ها مربوط به میدان بار است و با افزایش حدود 30 درصدی در بازار به دست مردم می‌رسد.

به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان کرمانشاه، امسال انواع میوه تابستانی به فراوانی در بازار وجود دارد و کمبودی از نظر میوه‌ نداریم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار