ابتکار جالب معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز:
کد خبر: ۶۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 15 July 2015
برگزاری فیلمواره آوای مقاومت در اهواز
امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز گفت: هنر نمایش یکی از عناصر زیبایی شناختی است که خداوند در وجود انسان قرارداده است فيلمواره آواي مقاومت بهترین بستر برای انتقال فرهنگ ايثار، مقاومت اسلامي و ارزشهاي والاي ديني با استفاده از هنر تصویر است . این فيلمواره با به نمايش گذاشتن فيلم هاي انقلابي، مي تواند تأثیر زیادی در رسیدن به اهداف بلند فرهنگ مقاومت داشته باشد.

وی در ادامه گفت: یکی از مهم ترین برنامه ها و توطئه های استکبار جهانی در تهاجم به نظام مقدس جمهوری اسلامی تهاجم نرم و تولید محصولات نرم افزاری نامناسب برای جوانان و آینده سازان ايران اسلامي است. استكبار جهاني تلاش دارد با توليد محصولات به اصطلاح فرهنگي آينده سازان نطام مقدس جمهوری اسلامی را از مسیر اصلی انقلاب خارج نموده و باگمراه کردن آنان ، این نظام الهی را با انحراف مواجه سازند.یکی از مهمترین وظایف مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی ، تولید فیلم های مناسب با اعتقادات دینی، انقلابی و ملی برای نسل جوان است تا با بهره گیری از آن ، توطئه نرم دشمنان علیه ایران اسلامی خنثی شود.

معاون شهرداری اهواز ایجاد فرصت و انگیزه برای علاقمندان به فیلم سازي ، کارگرداني، نویسندگي  و .... با شركت در كارگاههاي آموزشي كه به اين منظور به طور رايگان تشكيل مي شود. را يكي دیگر از اهداف مهم فيلمواره آواي مقاومت دانست.همچنین افزود:پرداختن به تعلیم و تربیت مقاومت اسلامی ، فرهنگ و تمدن ایرانی ، اسلامی و ارزشها در مفاهیم دفاع مقدس از دیگر اهداف فیلمواره می باشد. که برای انتقال ارزش های اسلامی به نسل جدید جامعه اثر گذار است .

وی در درباره ضرورت فيلمواره آواي مقاومت گفت: همين بس كه اين فيلمواره با اكران رايگان فيلم ها هدفش ارزش نهادن به فرهنگ دفاع مقدس، مقاومت و مسايل شهري و همچنين ترويج و تحكيم فرهنگ ايثار و مقاومت اسلامي و ارزشهاي والاي ديني از طريق رسانه سينما است.
اين فيلمواره می‌تواند اتفاقات فرهنگی خوبی به دنبال داشته باشد البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در مورد مسائل و امور فرهنگی اگر با سیاست‌های صحیح که کارآمد باشد جلو برویم قطعا به نتایج بهتری دست پیدا خواهیم کرد.

آهن جان درباره نام فيلم واره نیز گفت: انتخاب نام فيلمواره تحت عنوان فيلمواره آواي مقاومت می‌تواند بهانه‌ای باشد تا فيلم هاي مقاومت اسلامي، دفاع مقدس و رشادت هاي جوانان انقلابي در يكجا جمع شود و رویداد فرهنگی مهمی را رقم بزند.

 همچنین از جمله اتفاق‌های خوب فيلمواره آواي مقاومت این است که قرار است در پايان 120 اكران فيلم هاي فيلمواره، جوانان علاقمند به فیلمسازی، تدوین، مونتاژ و... در كارگاههاي آموزشي تخصصی كه به صورت رايگان تشكيل مي شوند آموزش  ببینند و البته در کنار نمایش فیلمها باید اهداف اساسی فیلمواره را نیز مدنظر داشت.

وی در ادامه افزود: معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز همتی گذاشته تا فيلمواره‌ای با هدف ارزش نهادن به مقاومت اسلامي و دفاع مقدس برگزار شود کار بسیار نیکی است بنابراین باید از فرصت پیش آمده ‌‌نهایت استفاده برده شود. همچنین براي نخستین بار فيلمواره آواي مقاومت از سوي معاونت فرهنگی شهرداری از ابتداي ماه مبارك رمضان با نمايش فيلم هاي دفاع مقدس و مقاومت اسلامي در بوستانهاي سطح شهر، مساجد، سالن انتظار فرودگاه، خوابگاههاي دانشجويي، محل نمايشگاه قرآن و عترت و .... به کار خود ادامه می دهد.

گفتنی است برخی از فيلم هاي اكران شده عبارتند از: زخم لاله، شرق بهشت، مقاومت تا پيشرفت، امتحان، راهي به آسمان و ....
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار