رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان:
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان با اشاره به کمبود پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای و تعداد آمبولانس‌های این مرکز در سطح استان گفت: فشار کمبودها در حوزه پایگاه‌ها و آمبولانس‌ها به پرسنل اورژانس وارد می‌شود و در پی آن اگر در ارائه خدمات خللی ایجاد شود، دودش به چشم مردم می‌رود.
کد خبر: ۶۲۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 17 June 2018

دکتر شهیار میرخشتی با اشاره به تعداد پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای در سطح خوزستان اظهار کرد: هر چه تعداد پایگاه های اورژانس و آمبولانس ها بیشتر باشد ماموریت‌ها بهتر انجام می شود. قطعا کمبود پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای و تعداد آمبولانس‌ها در میانگین زمان و کیفیت کار اورژانس تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: در حال حاضر در مجموع 150 پایگاه اورژانس در خوزستان وجود دارد که از این تعداد 57 پایگاه اورژانس شهری و 93 پایگاه اورژانس جاده‌ای هستند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان تصریح کرد: ایجاد و راه‌اندازی 183 پایگاه اورژانس جدید برای خوزستان مصوب شده است که 65 پایگاه از این تعداد شهری و 118 پایگاه جاده‌ای هستند اما به دلیل عدم تامین بودجه این مصوبه عملیاتی نشده است.

میرخشتی گفت: همچنین در حال حاضر 250 دستگاه آمبولانس در استان خوزستان وجود دارد که 106 دستگاه آمبولانس دیگر مورد نیاز است. از مجموع آمبولانس‌های موجود در خوزستان 32 دستگاه آمبولانس در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فعال است که 78 دستگاه دیگر مورد نیاز است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان با بیان اینکه برخی مواقع ترافیک و مسائل دیگری در رسیدن به موقع آمبولانس به محل تاثیرگذار هستند و ممکن است در هر صورت برخی ماموریت‌ها دچار مشکل شوند، عنوان کرد: فشار این کمبودها به پرسنل و پایگاه‌ها وارد می‌شود و اگر کمبودی در ارائه خدمات پیش بیاید دودش به چشم مردم می‌رود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اورژانس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار