رییس اتحادیه آجیل فروشان اهواز عنوان کرد:
رییس اتحادیه قناد و بستنی فروشان اهواز با بیان این‌که قشر متوسط جامعه نیز دیگر توان خرید آجیل و خشکبار را ندارد، گفت: در حال حاضر جهش بسیار شدید و عجیبی در قیمت‌های آجیل و خشکبار به وجود آمده است که علت آن برای ما نیز مشخص نیست.
کد خبر: ۶۱۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 17 June 2018

سیامک جعفری با اشاره به افزایش قیمت آجیل و خشکبار در بازار اظهار کرد: در حال حاضر جهش بسیار شدید و عجیبی در قیمت‌های آجیل و خشکبار به وجود آمده است که علت آن برای ما نیز مشخص نیست.

وی افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم پسته برای مصرف کننده حدود 120 هزار تومان و برای فروشندگان حدود 105 هزار تومان است که یک رقم بسیار عجیب است. قیمت هر کیلوگرم انجیر در حال حاضر به حدود 105 هزار تومان رسیده و کار برای خرید مردم بسیار دشوار است.

رییس اتحادیه قناد و بستنی فروشان اهواز ادامه داد: با توجه به وضعیتی که در بحث افزایش قیمت آجیل و خشکبار در بازار به وجود آمده، شرایط به شکلی شده که قشر متوسط جامعه نیز دیگر توان خرید آجیل و خشکبار را ندارد.

جعفری بیان کرد: این‌که دلیل این افزایش قیمت‌ها چه می‌تواند باشد را متوجه نشده‌ایم اما برای مثال در بحث پسته که به نوعی محصولی داخلی است شاید صادرات این محصول علت افزایش چشمگیر قیمت آن باشد زیرا این محصول را با ارز به فروش می‌رسانند و برای فروشنده صرف نمی‌کند تا محصول را با قیمت پایین‌تر در کشور به فروش برساند.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که دولت نیاز به ارز دارد به شکلی صادرات چنین محصولاتی را آزاد گذاشته است و این موضوع می‌تواند یکی از دلایل افزایش قیمت آجیل در بازار باشد. شرایط به شکلی شده که مردم توان خرید آجیل را ندارند، مگر این‌که از آجیل‌هایی با کیفیت پایین استفاده کنند.

رییس اتحادیه قناد و بستنی فروشان اهواز با بیان این‌که شرایط و اوضاع برای آجیل فروشان بسیار سخت است زیرا با توجه به افزایش قیمت‌ها کسی توان خرید از آن‌ها را ندارد، گفت: در بازار مشتری برای خرید وجود ندارد و ما انتظار داریم قیمت‌ها کاهش پیدا کنند زیرا هرچه قیمت‌ها پایین تر باشند، مشتری بیشتری برای خرید وجود دارد و شرایط برای فروشندگان نیز رونق می‌گیرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آجیل ، گرانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار