مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان گفت: هشت میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات جهاد برای لایروبی انهار روستاهای این شهرستان به طول 119کیلومتر اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۱۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ 16 June 2018

جبار حمادی اظهار داشت: قرار گرفتن شهرستان شادگان در انتهای حوضه آبریز رودخانه جراحی در مواقع سیلابی و رهاسازی مقطعی آب منجر به رشد علف‌های هرز و تشدید رسوب‌گذاری در انهار شده که برای برطرف کردن این مشکل و تسهیل در آبرسانی به انهار کشاورزی، لایروبی آنها در دستور کار قرارگرفته است.

وی افزود: نقشه‌برداری برای لایروبی و احیای نهرهای روستاهای عطیه توپچی، جفال، بیت صویلح، گرمه و ذیل ام الصخر، مسیر، تکمیل نهر جدید آبشار،حمود و گاهن به طول 119 کیلومتر آغاز شده است. حمادی گفت: 130هزار اصله نخل و 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شادگان با جمعیتی بالغ بر 10هزار و 300 نفر از این پروژه بهره‌مند خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان خاطرنشان کرد : 33 میلیارد و 526 میلیون ریال برای جذب ادوات کشاورزی در 6 حوزه زراعت، باغبانی، گیاهان دارویی، گلخانه،دام و طیور و شیلات به این شهرستان اختصاص داده شد.وی افزود: تاکنون 2 دستگاه تراکتور از محل جذب خط اعتباری زراعت خریداری شده و در اختیار کشاورزان منطقه قرار گرفته است.

شادگان با 57 هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مرکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است.گندم، انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ترین محصولات کشاورزی منطقه به‌شمار می‌روند و حیات اقتصادی مردم شادگان بر پایه کشاورزی است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار