رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک:
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک گفت: در فصل کشت گذشته، بیش از 31 هزار تن از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به تولید انواع گندم، اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۱۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 16 June 2018

سید هدایت‌الله موسوی اظهار کرد: در فصل کشت گذشته، بیش از 31 هزار تن از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به تولید انواع گندم، اختصاص یافت.

وی با بیان این که گندم به دو روش دیم و آبی در شهرستان اندیمشک کشت و برداشت می‌شود، افزود: امسال بیش از 19 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت گندم آبی و 12 هزار هکتار نیز به کشت گندم دیم اختصاص یافت.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با بیان این‌که در فصل کشت گذشته، کشاورزان اندیمشک بیش از 4 هزار تن بذر گندم یارانه‌ای دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: به ازای هر هکتار از اراضی کشاورزی اختصاص یافته به کشت گندم، 200 کیلو گرم بذر در اختیار کشاورزان و به صورت یارانه‌ای، قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که برداشت گندم از فرودین‌ماه امسال آغاز و تا انتهای اردیبهشت ماه ادامه داشته است، گفت: امسال دو مرکز قرنطینه در شهرهای اندیمشک و هندیجان برای ضد عفونی کردن کمباین‌های مهاجر استان خوزستان راه‌اندازی و فعالیت خود را هم‌زمان با آغاز فصل برداشت گندم در استان، آغاز کرد.

موسوی با بیان این‌که با راه اندازی این مرکز در شهرستان اندیمشک، بیش از یک هزار کمباین مهاجر برای برداشت گندم وارد شهرستان و ضد‌عفونی شد، ادامه داد: بیش از 100 کمباین نیز در شهرستان اندیمشک در برداشت گندم کشاورزان به فعالیت پرداخت.

وی با بیان این‌که پس از اتمام عملیات برداشت گندم 4 مرکز برای خرید تضمینی گندم تولید شده در شهرستان اندیمشک انتخاب شدند،گفت: اتحادیه‌های تعاون روستایی، کارخانه آرد، سیلوی بنوار ناظر و سیلوی اندیمشک مراکز خرید گندم کشاورزان شهرستان اندیمشک در فصل کشت گذشته، بوده‌اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به این‌که خشکسالی و طوفان در کاهش میزان برداشت گندم در شهرستان تاثیر منفی داشته است، بیان کرد: علی رغم این مشکلات، امسال اندیمشک این حجم برداشت یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید گندم استان بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از این خبری در برخی رسانه‌ها مبنی بر کاهش ظرفیت تولید گندم در شهرستان منتشر شده بود، عنوان کرد: این خبر تنها مربوط به خرید تضمینی گندم از اتحادیه‌های تعاون روستایی اندیمشک بوده و مربوط به تمام میزان تولید و خرید گندم تولید شده شهرستان نیست و میزان تولید و خرید گندم در اندیمشک مشخص است.

موسوی با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان اندیمشک، ادامه داد: امسال سیلوی بنوار‌ناظر شهرستان اندیمشک بیش از 40 هزار تن گندم از کشاورزان اندیمشک به صورت تضمینی خریداری کرده است و میزان خرید تضمینی از کشاورزان شهرستان توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی 20 هزار تن، سیلوی شهرستان 10 هزار تن و کارخانه آرد اندیمشک نیز، 4 هزار تن بوده است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار