مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند خبر داد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند از آغاز عملیات تعمیر و تجهیز ۲۱ سالن فرهنگی و هنری در شهرهای آبادان و خرمشهر(منطقه آزاد اروند) خبر داد.
کد خبر: ۶۱۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹ 04 June 2018

همایون قنواتی با بیان اینکه این عملیات پس از بررسی آخرین وضعیت سالن ها و انتخاب گزینه های مناسب در این باره آغاز شده است، گفت: با تعمیر و تجهیز این سالن ها، منطقه آزاد اروند از بهترین سالن های فرهنگی و هنری کشور به لحاظ تجهیزات و امکانات بهره مند خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گذر زمان سبب از بین رفتن امکانات پیش بینی شده در این فضاها شد، افزود: با اتخاذ تدابیر لازم و واگذاری مدیریت سالن های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی از هدر رفت امکانات عمومی جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه در این باره تفاهم نامه ای دو جانبه با مراکز فرهنگی هنری منعقد شد، اظهار کرد: در این تفاهم نامه مقرر شد تا علاوه بر تجهیز در خور شان سالن ها به تجهیزات به روز و مدرن، هماهنگی لازم برای رشد فعالیت های فرهنگی هنری به صورت فراهم سازی زمینه کار و فعالیت هنرمندان و بهره مندی آنان از این فضاها مهیا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه رسیدگی به وضعیت فضاهای فرهنگی هنری مستمر خواهد بود، گفت: مدیران این مجموعه ها پس از نصب تجهیزات خریداری شده آموزشهای لازم برای استفاده مطلوب از این فضاها را فرا می گیرند.

قنواتی افزود: طراحی، نقشه و بودجه مورد نیاز ساخت پلاتوهای آبادان و خرمشهر تهیه و تامین شده و به زودی به مناقصه گذاشته می شود که پس از تعین پیمانکار، کار ساخت ساختمان پلاتوها در سال جاری آغاز می شود.

وی اظهار کرد: در محل ساختمان در حال ساخت سازمان منطقه آزاد اروند نیز دو سالن نمایش تئاتر و یک سالن بزرگ با گنجایش بیش از ۸۰۰ نفر وجود دارد.

به گفته وی با اتمام کار تعمیر و تجهیز سینما هلال خرمشهر این سینمای دارای یک هزار نفر گنجایش به زودی پذیرای علاقمندان به فعالیت های فرهنگی هنری خواهد بود .

وی تصریح کرد: با فعال شدن این ۲۱ فضای فرهنگی هنری در سطح منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر)، تا ۲۰ سال آینده دیگر نیازی به سالن جدید نخواهیم داشت.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار