معاون عمرانی فرماندار دزفول:
معاون عمرانی فرماندار دزفول گفت: ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده به توسعه و ایجاد زیرساخت های روستاهای فاقد دهیاری دزفول اختصاص یافت.
کد خبر: ۶۱۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 02 June 2018

عبدالحسین پوررکنی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: باپیگیری های صورت گرفته اعتبارات ارزش افزوده ای برای دهیاری های فاقد دهیاری تصویب شد که استان خوزستان در این طرح به عنوان پایلوت در کشور این طرح را اجرا کرده است.

وی افزود: در همین راستا ۷۰ میلیارد ریال نیز به روستاهای فاقد دهیاری دو بخش محروم سردشت و شهیون دزفول نیز تخصیص یافت که صرف ایجاد زیرساخت های اولیه برای این روستاها در زمینه بهسازی، جاده سازی، تامین برق و آب شرب هزینه خواهد شد.

پوررکنی با بیان اینکه از چهار هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع مساحت شهرستان دزفول ۷۲ درصد آنرا ۲ بخش کوهستانی سردشت و شهیون شامل می شود، افزود: دراین دو بخش ۳۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۵۴۰ روستای زیر ۲۰ خانوار وجود دارد.

معاون عمران فرمانداری دزفول گفت: بزرگترین پروژه مخابراتی کشور، یو. اس. او با هدف تامین تلفن، اینترنت و سایر زیرساخت های مخابراتی در مناطق محروم شهرستان دزفول از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و در دست اجراست.

پوررکنی بیان کرد: در مدت ۲ سال اخیر با نصب و راه اندازی ۱۱ دکل مخابراتی در مناطق کوهستانی و سخت گذر شهیون و سردشت دزفول بخش زیادی از زیر ساخت های مخابراتی دزفول تامین شده است و توسعه زیر ساخت های مخابراتی مناطق دور افتاده شهرستان دزفول با نصب ۲۸۹ دکل مخابراتی همچنان ادامه دارد.

معاون امور عمرانی فرمانداری دزفول هزینه اجرای این طرح بزرگ مخابراتی را ۲۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: برای نصب و راه اندازی دکل مخابراتی بر روی کوه سالند دزفول ۲۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

پوررکنی افزود: با اجرای این طرح بزرگ مخابراتی تمام روستاهای دو بخش شهیون و سردشت دزفول از زیر ساخت مخابرات و اینترنت بهره مند می شوند که این اقدام گام مهمی در راستای محرومیت زدایی از این مناطق کوهستانی و دور افتاده است.

وی همچنین درخصوص سد دز ، افزود: از نیمه دوم اسفند تا روز سه شنبه هفته جاری ذخیره سد دز که تا پیش از این نگران کننده بود از ۳۰۴ مترمربع به ۳۴۰ مترمربع رسید؛ همچنین دبی رودخانه دز نیز از ۶۰ مترمکعب به ۸۵ مترمکعب رسیده است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار