رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش خبر داد
رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش گفت: با اعتصاب کامیون داران حدود 2هزار تن محصول چغندر در شوش بر سطح زمین ماند و بیش از 300میلیارد تومان به چغندرکاران شوش و اقتصاد استان ضربه وارد کرد.
کد خبر: ۶۱۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 01 June 2018

عبدالرحیم رحیمی با اشاره به روند رو به رشد کاشت چغندر پاییزه در خوزستان، اظهار کرد: بیش از 12 هزار هکتار محصول چغندر در استان خوزستان کشت شده که از این میزان بیش از 6هزار هکتار در شهرستان شوش است.

وی به جایگاه اول شهرستان شوش در کشت محصولات استراتژیک، گندم، چغندر قند و ذرت در کشور گفت: با ورود شرکت قند شوش به چرخه تولید پس از 15سال، بیش از 2 هزار هکتار قرارداد خرید چغندر قند با کشاورزان منعقد کرده است.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش افزود: کشاورزان شوش علاوه بر شرکت قند با 7 شرکت از دیگر استان‌های کشور قرارداد فروش چغندر بسته‌اند و در حال حاضر با مشکلات ترابری محصول مواجه شده‌اند.

وی انتخاب زمان ترابری محصولات کشاورزی را بی تدبیری دانست و بیان کرد: زمان ترابری محصولاتی مانند چغندر، گوجه، خیار، هویج و صیفی جات که به ترابری و حمل سریع نیاز دارند ضربه زدن به تولیدات کشاورزی و بی تدبیری مسئولان است.

رحیمی گفت: حدود 900 تن چغندرقند در سطح مزارع استان تولید شده که روزانه به هزار و 500 کامیون برای ترابری محصول نیاز دارد. به علت عدم تأمین ماشین آلات زمان برداشت محصول با تأخیر شروع شد.

وی افزود: با اعتصاب کامیون داران حدود 2هزار تن محصول چغندر در شوش بر سطح زمین ماند و مبلغی بیش از 300میلیارد تومان به اقتصاد مردم و اقتصاد استان خسارت وارد شد.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش با اشاره به برنامه خودکفایی کشور در تولید قند، بیان کرد: با بی اعتمادی کشاورزان نسبت به کشت چغندر پاییزه و از دست رفتن سرمایه زندگی و زحمات یک سال آنها، برنامه خودکفایی کشور در تولید قند برای سال آینده با چالش مواجه خواهد شد.

وی خواستار تامین ماشین آلات ترابری برای محصول باقی‌مانده چغندر شد و اظهار کرد: با ادامه این روند و عدم تامین ماشین آلات ترابری محصولات کشاورزی میزان خسارت به کشاورزان بزرگ‌تر خواهد شد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار