نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده مدافع حقوق مردم خواهم بود، توضیحاتی در مورد اینکه چرا امضای خود برای سوال از رئیس جمهور را پس گرفت، ارائه کرد.
کد خبر: ۶۱۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 01 June 2018
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده مدافع حقوق مردم خواهم بود، توضیحاتی در مورد اینکه چرا امضای خود برای سوال از رئیس جمهور را پس گرفت، ارائه کرد.

 به گزارش فارس، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه ضمن انتقاد از برخی موارد مطرح شده از سوی رسانه‌ها در خصوص ایشان در مورد پس گرفتن امضای سووال از رئیس جمهور اظهار کرد: برخی از موارد مطرح شده صرفا افترا به بنده و نمایندگانی است که از امضا صرفنظر کرده‌اند.

وی بیان کرد: موضوع شام، تطمیع و سایر مسائل نمی‌تواند موضوع ما را تغییر دهد و باید بگویم بنده به چند دلیل از سووال خود از رئیس جمهور امتناع کردم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این سوال چند ماه است در جریان است گفت: این چند ماه خود بنده از افرادی بودم که در مورد سووال از رئیس جمهور پیگیر بودم و امضای نمایندگان را جمع کردم، اما در این مدت اتفاقاتی رخ داد که در تغییر تصمیم بنده و برخی از نمایندگان موثر واقع شد.

وی افزود: یکی از این اتفاقات این بود که برای حل مشکل مردم و کوتاهی‌ها و قصور دولت و بانک مرکزی شخصا جلو آمدند و با تشکیل تیمی، سران سه قوه را در یک برنامه زمانبندی مکلف کردند ظرف مدت مشخص موضوع مشکلات اقتصادی و موسسات اعتباری را سریع مدیریت کنند.

آزادیخواه با بیان اینکه این مسئله باعث شد تا ما به روند حل مشکلات امیدوار شویم، گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه خود با مسئولان در ماه رمضان، اشاره به این اقدام خود کردند که امیدواریم برای حل مسائل و مشکلات اقتصادی سران قوا همان مسیر را ادامه دهند.

وی بیان کرد: وقتی رهبری به چنین مسئله‌ای ورود پیدا کرده‌اند و برای جبران کوتاهی برخی مسئولان دولتی ورود کردند، ما در چنین شرایطی خیالمان راحت شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یک نکته دیگر نیز این بود که خود بنده دو هفته پیش در صحن علنی مجلس نامه‌ای تنظیم کردم که دقیقا همان سوالاتی که قرار بود از رئیس جمهور پرسیده شود در ۶ بند تنظیم شده بود.

وی تصریح کرد: در این زمینه ۱۷۰ نماینده مجلس این نامه را امضا کردند و آن نامه در صحن علنی مجلس قرائت شد و مورد استقبال مسئولان و رسانه‌ها قرار گرفت، رسانه ملی و خبرگزاری فارس نیز آن را منتشر کردند.

آزادیخواه گفت: این نامه از طریق هیات رئیسه مجلس به سران سه قوه ارسال شد و باید بگویم این نامه جاندارتر و مهمتر از سوال از رئیس جمهور بود و برای سران سه قوه ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه برخی افرادی که ندانسته قضاوت می‌کنند باید مسائل مهمتر را ببینند گفت: این که امتناع از سوال از رئیس جمهور را بزرگ کنیم و بدون اینکه علت را ببینیم قضاوت شود کار درستی نیست و در واقع توهین به نمایندگان است.

نمایند مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنده پای علم انقلاب بوده، هستم و خواهم بود و هرگز از مواضع و حقوق مردم کوتاه نخواهم آمد، الان هم می‌گویم آن تیمی که رهبر معظم انقلاب دستور پیگیری آن را برای رفع مشکل فرمودند: اگر به نتیجه نرسد ما حتما مسئله را ادامه خواهیم داد و سوالمان را مطرح می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز بنده همچنان در حوزه‌های دیگر از جمله کشاورزی، راه و... سوالات خود را از وزیر داشته و دارم، گفت: وزرا باید در کمیسیون مربوطه حاضر شده و پاسخگو باشند.

آزادیخواه با بیان اینکه مهمترین مسئله متن سوال از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی و اعتباری بود، تصریح کرد: آن‌هایی که ما انتقاد می‌کنند که چرا من کوتاه آمدم غافل نباشند که بنده به عنوان نماینده مدافع حقوق ملت هستم.

وی اضافه کرد: بنده مقابل رئیس بانک مرکزی در صحن علنی مقابل دوربین‌ها ایستادم و از حق مردم دفاع کردم و حدود ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت به همراه تعدادی از نمایندگان در اعتراض به ناکارآمدی مدیریتی او و تیم اقتصادی دولت اجازه صحبت به این مسوول را ندادیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه موضوع این شد که آقای سیف از بنده شکایت کند و در حال حاضر نیز این موضوع در دست بررسی است.

وی بیان کرد: بنده بار‌ها در نطق خود از آقای سیف سوال کردم و همین تندی و برخورد‌ها باعث شد تا مواخذه شوم و مورد شکایت قرار گرفتم.

آزادیخواه اضافه کرد: ما همچنان از تیم اقتصادی و وزرا سوالاتمان را می‌پرسیم و بعد از گذشت زمان و در صورت عدم حصول نتیجه؛ حتما سوال از رئیس جمهور را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه مردم ما در حوزه انتخابیه خود هم یک سری انتظارات دارند که باید برآورده شود، گفت: اگر انتظارات برآورده نشود مردم از ما گلایه‌مند می‌شوند و ما را یک نماینده خدمتگزار نمی‌دانند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جریان عزل و نصب باید کارآمد روی کار آیند و اگر مدیری نگاه حاشیه‌ای و سیاسی داشته باشد، نباید در سمت مدیریتی شهرستان بماند.

وی افزود: بنده همه تلاش خود را به کار گرفته‌ام که با ایجاد یک فضای تعاملی به نفع مردم این مهم را عملیاتی کنم و در این زمینه همه تلاش خود را خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار