معاون پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: شرکت‌های فناور دانش‌بنیان به سهولت می‌توانند از مزایا، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های پیش‌بینی شده مصوب و قانونی استفاده کنند تا زمینه فعالیت گسترده آنها فراهم آید.
کد خبر: ۶۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 13 July 2015

محسن دیندار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این شرکت‌ها در برخورداری و بهره‌مندی از مزایای پیش‌بینی شده برای شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت شرکت دانش بنیان و دبیرخانه ارزیابی شرکت‌ها و مؤسسات فناور به سهولت از این مزایا که در بخش‌های مختلف است، استفاده کنند.

وی یادآور شد: برخی از این شرکت‌ها با توجه به استعدادی که در حوزه تولید و ایجاد توانمندی‌های اساسی دارند، به سهولت می‌توانند قابلیت بهره‌مندی از مزایای قانونی را برای شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان به وجود آوردند که با مراجعه و ثبت‌نام آنها امکان بهره‌مندی از این مزایا فراهم خواهد آمد.

معاون پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: بعد از گذراندن فرایند ارزیابی این شرکت‌ها و تأیید صلاحیت آنها زمینه بهره‌مندی از مزایای قانونی از قبیل معافیت‌های مالیاتی و گمرکی 15 ساله، ‌استفاده از تسهیلات صندوق خلاقیت و شکوفایی و همچنین خدمات شرکت‌های لیزینگ و طرح معافیت سربازی و دیگر مزایا استفاده کنند.

دیندار تصریح کرد: در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که مورد ارزیابی نهایی قرار می‌گیرند، به سهولت از این مزایا استفاده می‌کنند که با توجه به تقویت سیاست‌های حمایتی و شاخص مهم توسعه‌ای این شرکت‌ها به عنوان اصلی‌ترین عامل در توسعه استان به راحتی می‌توان از ظرفیت‌های به وجود آمده در توسعه همه‌جانبه استان اردبیل استفاده کرد.

وی گفت:‌ در حال حاضر تمام شرکت‌ها و مجموعه‌های حاضر در پارک را در فرایند ارزیابی قراردادیم تا بتوانیم با تأیید نهایی آنها این شرکت‌ها را مورد حمایت قرار دهیم که قطعا در این راستا یک برجستگی خاص را در ایجاد تحولات بنیادین در این بخش به وجود آوردیم.

معاون پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: یکی از ظرفیت‌های خوب پارک علم و فناوری حمایت از ایده‌ها و خلاقیت دانش‌آموزان و دانشجویان و تبدیل آن به یک نمونه محصول تولید شده با کیفیت است که اساس و پایه پارک علم و فناوری نیز بر همین محوریت است.

به گفته وی، جلساتی را در قالب کانون شکوفه‌های خلاقیت‌ها با همکاری نهادهای مختلف برگزار کردیم که امیدواریم با هدایت و راهنمایی درست دانش‌آموزان کانون‌های شکوفایی و خلاقیت که برای اولین بار در این استان راه‌اندازی می‌شود، بتوانند گام‌های جدی و اساسی را از طرح‌های مطرح شده به انجام برسانند.

دیندار بیان کرد:‌ ما تا 115 میلیون ریال به صورت بلاعوض در کنار ارائه مشاوره‌های تخصصی و فنی از این مجموعه‌ها انجام می‌دهیم و انتظار داریم با یک ظرفیت‌سنجی مناسب و بسترهای لازم امکان توانمندسازی این کانون‌ها با هدف شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار