رئیس اداره آموزش‌ و پرورش آبادان با اشاره به وضعیت معاون مدرسه‌ای که موی دختر دانش‌آموز را برید و سبب ایجاد مشکلاتی برای آن دانش‌آمور شد گفت: این معاون مدرسه از کار معلق شده و پرونده آن منتظر رأی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان خوزستان است.
کد خبر: ۶۱۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 28 May 2018

اعظم قاسمی‌زاده در نشست خبری که امروز در خانه معلم‌ آبادان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه در هنرستان‌ها یک پایه تحصیلی اضافه‌ شده است و نیاز به کلاس‌های جدید و امکانات جدیدی دارد در این حوزه به‌ شدت با مشکل روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه نیاز به 4 هنرستان مستقل داریم، اعلام کرد: یکی از راهکارها این است که ظرفیت هنرستان‌های فعلی را به نحوی افزایش دهیم.

قاسمی گفت: یکی از مشکلات ما بحث جابه‌جایی مدارس است و ممکن است چند مدرسه را جابه‌جا کنیم تا امکان راه‌اندازی هنرستان‌های جدید ایجاد شود و به‌طور کل در سال جاری حداقل 50 کلاس آموزشی کم داریم.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش آبادان بابیان اینکه بخشی از اعتبارات منطقه را صرف بحث کمبود هنرستان می‌کنیم، اظهار کرد: 460 میلیون تومان اعتبار برای همین منظور در نظر گرفتیم و در سال‌های گذشته نخستین بار است که بودجه‌ای در این راستا دیده‌ شده است.

قاسمی‌زاده با اشاره به پروژه تأمین و تجهیز مدارس گفت: اعتبار لازم برای خرید تجهیزات در اختیار مدارس قرار گرفت و این تجهیزات خریداری شد.

وی افزود: این اعتبار را سازمان منطقه آزاد اروند برآورد و به‌حساب مدارس واریز کرد و چیزی در اختیار اداره آموزش‌ و پرورش آبادان قرار نگرفت.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش آبادان اعلام کرد: 30 درصد کمک‌های سازمان منطقه آزاد اروند پرداخت شد و قرار شد تا کمتر از یک ماه دیگر 70 درصد مابقی پرداخت شود.

قاسمی زاده بیان کرد: کل اعتبار تخصیص‌ یافته از طرف سازمان منطقه آزاد اروند برای آبادان حدود 4 میلیارد و سیصد میلیون تومان است و پرداخت این مبلغ به این شکل بود که مدارس محتاج‌تر در اولویت پرداخت باشند.

وی با اشاره به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع نهم، بیان کرد: این موضوع یک امر بسیار مهمی است که عموماً خانواده‌ها و دانش‌آموزان نگران آن هستند چرا که انتخاب رشته در این مقطع تمام زندگی و آینده دانش‌آموز را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اطمینان می‌دهم که همه تمهیدات این موضوع اندیشیده شده است.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش آبادان افزود: حدنصاب‌های رشته‌ها نیز اعلام‌ شده و اطلاع‌رسانی لازم انجام‌ شده است. هدایت تحصیلی در واقع یک مجموعه افراد را درگیر خود می‌کند تا دانش‌آموز بتواند با توجه به استعدادها، شرایط و علاقه‌مندی خود به رشته دلخواه وارد شود.

قاسمی زاده با بیان اینکه سال گذشته 4 هزار و 700 نفر از دانش‌آموزان شهری و روستایی وارد مقطع پیش‌دبستانی شدند، عنوان کرد: در روستاها 100 درصد واجدین شرایط به این مقطع آموزشی وارد شدند.

وی این دوره را در سال جاری اجباری خواند و عنوان کرد: مهارت‌های اولیه دانش‌آموز در این دوره آموزش داده می‌شود چرا که اگر دانش‌آموز این‌ها را فرانگیرد آموزش‌های مقاطع بعدی برایش سخت‌تر می‌شود و می‌تواند حتی کلاس را معطل خودش کند و به همین دلیل تقریباً اجباری شده است.

قاسمی‌زاده اظهار داشت: تمام دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در شهر و روستا در همه مقاطع تحصیلی خدمات رایگان دریافت می‌کنند و حتی البسه نیز به‌صورت رایگان به آن‌ها اهدا می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت معاون مدرسه‌ای که موی دختر دانش‌آموز را برید و سبب ایجاد مشکلاتی برای آن دانش‌آمور شد به کجا رسید بیان کرد: این معاون مدرسه از کار معلق شده و پرونده آن منتظر رأی اداره کل آموزش‌وپرورش خوزستان است.

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار