رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز با اشاره به ورود فاضلاب به رودخانه کارون گفت: در صورت آلودگی آب ممکن است پرندگانی که اطراف این رودخانه زیست می‌کنند مهاجرت کنند و احتمال دارد که در سال‌های بعد مسیرهایشان را به جای دیگری تغییر دهند.
کد خبر: ۶۰۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 22 May 2018

علی بنی‌عگبه با اشاره به ورود فاضلاب از چند ناحیه به رودخانه کارون اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر دبی رودخانه کارون بسیار کاهش یافته است و احتمالا هر چه به سوی تابستان برویم دبی رودخانه نیز بیشتر کاهش یابد.

وی با اشاره به ورود فاضلاب و پساب‌های کشاورزی به کارون در شرایطی که دبی رودخانه نیز کاهش یافته است، تصریح کرد: در این شرایط میزان خودپالایی رودخانه کاهش می‌یابد و رودخانه نمی‌تواند خود را پالایش و تصفیه کند. بنابراین احتمال آلودگی آب وجود دارد و زمانی که آب آلوده شود همه پرندگان و آبزیان که در این رودخانه زیست می‌کنند درگیر این مسأله می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز بیان کرد: در صورت آلودگی آب ممکن است پرندگانی که اطراف این رودخانه زیست می‌کنند مهاجرت کنند و احتمال دارد که در سال‌های بعد مسیرهایشان را به جای دیگری تغییر دهند.

بنی‌عگبه ادامه داد: زمانی که شرایط مطلوب نیست ممکن است آبزیان نیز از منطقه مهاجرت کنند یا به دلیل اینکه شرایط زندگیشان تغییر کرده زاد و ولد و تخم‌گذاری آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه تعدادشان کم خواهد شد.

وی تصریح کرد: فاضلاب حاوی مواد معدنی و آلی است و این مواد می‌توانند در رشد نیزارها مؤثر باشند که در برخی مناطق نیز موجب شکفته شدن جلبک‌هایی در رودخانه یا دریا می‌شوند و در حال حاضر نیز شاهد رشد علف‌زار و نیزار در رودخانه کارون هستیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار