رئیس شورای پایایی شبکه برق خوزستان:
رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان گفت: کاهش 50 درصدی توان تولید برق نیروگاه‌های برق آبی ناشی از خشکسالی محرز شده و باید با راهکارهای مدیریت مصرف از جمله اصلاح دمای سرمایشی شرکت‌ها، تاسیسات و تغییر ساعت کار ادارات بخشی از کمبود تولید برق را مدیریت کنیم.
کد خبر: ۶۰۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 22 May 2018

محمود دشت بزرگ در اولین جلسه شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان در سال 97 اظهار کرد: با وجود مشکلات کمبود نقدینگی، تعمیرات دوره‌ای و میان دوره‌ای نیروگاه‌های حرارتی تا نیمه خرداد به اتمام می‌رسد و این نیروگاه‌ها آمادگی تولید 4070 مگاوات را در تابستان خواهند داشت.

وی افزود: با وجود بارش‌های اردیبهشت، آورد آب به دریاچه سدهای برق‌آبی 43 درصد کاهش داشته و به همین دلیل 50 درصد از تولید برق آبی را از دست داده‌ایم و تنها توان تولید 3660 مگاوات در این بخش وجود دارد.

رئیس شورای پایایی منطقه‌ای شبکه برق خوزستان یکی از مهمترین مناطق مشکل‌دار را در ناحیه شمال استان دانست و تصریح کرد: از دو سال پیش لزوم ایجاد سه نیروگاه سیار 25 مگاواتی در سه نقطه اولویت‌دار شوش، اندیمشک و دزفول مطرح شده و با وجود این‌که در حوزه مسئولیت ما نبود، برای آن‌ها زمین تهیه کرده‌ایم که تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

دشت بزرگ عنوان کرد: در شرایط کنونی باید مدیریت دمای سرمایشی در دستور کار قرار بگیرد و روابط عمومی‌های شرکت‌های برق آن را پیگیری کنند. باید از دمای 17 درجه در منازل، شرکت‌ها و .. به سمت دمای رفاه که همان 24 درجه است حرکت کنیم تا با صرفه‌جویی بهینه مشکلات به حداقل رسیده و کمبود تولید برق جبران شود.

وی بیان کرد: برای عملیاتی کردن کاهش مصرف، بحث تغییر ساعات اداری را از خردادماه پیگیری می‌کنیم.

رئیس اداره پایایی و امنیت شبکه برق کشور نیز در این جلسه گفت: موضوع پایایی شبکه بسیار مهم است و تشکیل این شورا نیز به همین دلیل بوده است.

محمد ابراهیم نژاد ادامه داد: مدیریت شبکه به صورت سنتی دیگر پاسخگو نخواهد بود و برای پایداری شبکه باید به سمت رویکردهای نوین دانش بنیان حرکت کنیم.

وی افزود: در چهار یا پنج استان مشکل تامین برق وجود دارد و باید همه با هم تلاش کنیم تا تابستان 97 را با کمترین نگرانی از خاموشی پشت سر بگذاریم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار