نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس تاثیر طرح تعطیلی زمستانی مدارس در رونق گردشگری استان‌ خوزستان را بعید دانست.
کد خبر: ۶۰۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 19 May 2018

جواد کاظم نسب درخصوص تعطیلی زمستانی مدارس به دلیل تاثیر این طرح در رونق گردشگری استان‌های جنوبی، گفت: استان خوزستان در کنار کشور عراق و در مجاورت خلیج فارس قرار دارد بنابراین دارای ظرفیت گردشگری بالایی است.

به گزارش"تابناک"؛ نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی افزود: بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها نیازمند وجود زیرساخت‌های لازم است این درحالی است که این زیرساخت‌ها در استان خوزستان وجود ندارد؛ برای استفاده از این تعطیلات باید از یک سو راه‌های امن و استاندارد ایجاد شود و از سوی دیگر مراکز اقامتی و هتل‌هایی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی بیان کرد: از آنجا که مردم برای تفریح به سفر می‌روند باید بتوانند از امکانات لازم استفاده کنند؛ یکی از معضلات استان خوزستان وجود ریزگردها است مسئله‌ای که می‌تواند مانعی برای ورود گردشگر به استان باشد لذا بعید است تعطیلی زمستانی مدارس تاثیری در افزایش گردشگر در خوزستان داشته باشد.

برای جذب گردشگر باید در ابتدا معضلات موجود حل شود سپس درصدد جذب گردشگر بود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه مردم استان خوزستان به دلیل پدیده ریزگردها از استان مهاجرت می‌کنند چگونه می‌توان با این شرایط گردشگر جذب کرد؟ از سوی دیگر گرمی هوا و بارش باران‌های اسیدی نیز یکی دیگر از مشکلات است در ابتدا باید معضلات موجود حل شود سپس درصدد جذب گردشگر بود.

کاظم نسب خاطرنشان کرد: در صورتی که مشکلات برطرف نشود گردشگر پس از ورود به استان ممکن است با مشکلات مختلفی درگیر شود؛ اگرچه استان خوزستان ظرفیت گردشگری بالایی دارد اما زیرساخت مناسبی برای جذب گردشگر ندارد.

وی با بیان اینکه در نوروز 97 تعداد گردشگران استان خوزستان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است، ادامه داد: وجود معضلات محیط زیستی و نبود امکانات رفاهی را می‌توان یکی از عوامل اثرگذار در این کاهش دانست؛ برای تبدیل طرح تعطیلی زمستانی به قانون باید تمام جوانب مورد بررسی قرار گیرد؛ در مرحله اول زیرساخت‌ها ایجاد شود سپس طرح‌های این چنینی اجرا شود.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: برای اجرایی شدن این طرح باید دستگاه‌ها و نهادهای دیگر مانند پلیس راهور و وزرات راه و شهرسازی نیز برای ایجاد امکانات اقدامات لازم را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار