مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: خرمشهر مظهر و آینه مقاومت مردم ایران و سوم خرداد نیز روز جشن و شادی مردم است.
کد خبر: ۶۰۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 19 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- عباس عباسی در ستاد بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: جنگ‌ها معمولاً خارج از مرزهای هر کشوری صورت می‌گیرد ولی زمانی که جنگ به محیط خانه و کاشانه کشیده می‌شود ماهیت آن تغییر می‌کند و مردم برای دفاع از شرافت و ناموس خود وارد میدان می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه وقتی جنگ به خرمشهر کشیده شد و مقاومت‌های مردمی در این شهر شکل گرفت خرمشهر هم به نمادی از مقاومت تبدیل شد، افزود: در هر جنگی پیروزی استراتژیک مهم است که در خرمشهر بدست آمد.
مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ ایران است چراکه در جنگ‌های قبل از دفاع مقدس به هر دلیلی بخشی از کشور از دست رفته بود، ادامه داد: بنابراین خرمشهر مظهر و آینه مقاومت مردم ایران است و سوم خرداد نیز روز جشن و شادی مردم است.
عباسی با تأکید بر اینکه در عملیات‌ بیت‌المقدس 70 هزار نیرو در 130 گردان بسیجی سازمان‌دهی شدند و خلاقیت یک فرمانده جوان 20 ساله باعث پیروزی در این عملیات شد، عنوان کرد: فاتح خرمشهر تنها یک نفر نیست بلکه همه مردم ایران هستند.
وی خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر ستون فقرات لشکر دشمن و غرور عربی ارتش مجهز بعثی را شکست، روحیه ملی مردم ایران را بالا برد، مردم را نسبت به پیروزی‌های بعدی افزایش داد و مهم‌تر از همه اینکه بعد از 200 سال شکست در جنگ‌های مختلف دوران شاه‌های قاجار و از دست رفتن بخش‌هایی از کشور به یک پیروزی دلچسب دست پیدا کردند.
مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در فتح خرمشهر مردم ایران فهمیدند که ما می‌توانیم بنابراین برنامه‌های بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر امسال با شعار محوری ما توانستیم برگزار می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار