نماینده لنجان در مجلس:
تابناک: نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آب آشامیدنی شهرهای باغ بهادران و چرمهین که درست در مجاورت تصفیه خانه قرار دارند ناسالم و فاضلاب خانگی آنها نیز مستقیم وارد زاینده‌رود می‌شود.
کد خبر: ۶۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 12 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، مجید منصوری، در ارتباط با مهم‌ترین مشکلات حوزه انتخابی خود که در طول سال های گذشته رفع نشده است، اظهار داشت: آب آشامیدنی شهرهایی همچون باغ بهادران و چرمهین در شهرستان لنجان ناسالم است و این در حالی است که این شهرها درست در مجاورت تصفیه خانه هستند.

وی افزود: از سوی دیگر فاضلاب خانگی ۱۴ روستا در بالای سد چم آسمان به شکل مستقیم وارد زاینده رود و سپس تصفیه خانه می شود که آلایندگی برای آب تمام شهر اصفهان را در پی دارد و ممکن است مردم را با خطر بیماری مواجه سازد.

نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع بارها در جلسات مختلف با مسئولان استانی در میان گذاشته شده است اما نتیجه ای در بر نداشته است، تاکید کرد: تمام مسئولان مرتبط با این امر مانند استانداری، علوم پزشکی، محیط زیست، آب منطقه ای از این امر مطلع هستند و لازم است هر چه سریع‌تر بودجه لازم برای این رفع این مشکل مهم اختصاص دهند.

وی ادامه داد: آلایندگی صنایعی مانند کارخانه کاغذ عروسک، کارخانه های شهرک صنعتی، کارخانه های سنگ در اطراف شهرستان و صنایع دفاع از مهم ترین مشکلات این منطقه است و با وجود اینکه برخی از آنها از جمله ذوب آهن فعالیت هایی در این زمینه داشته‌اند اما این اقدامات بسیاری کند است و لازم است مسئولان این کارخانه در زمینه نصب تجهیزات کاهش آلایندگی با سرعت بیشتری عمل کنند.

منصوری از عدم نظارت محیط زیست بر آلایندگی صنایع دفاع در این منطقه انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان به این موضوع شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در شهرستان لنجان در طول سال های اخیر به دلیل عدم توجه مسئولان به جای کاهش رشد داشته است، بیان داشت: هم اکنون نرخ بیکاری لنجان دو برابر میانگین اصفهان یعنی ۲۴ درصد است و بر این اساس تا زمانی که نرخ بیکاری معادل ۱۲ درصد شود صنایع اطراف حق استخدام از خارج این شهرستان را ندارند.

وی با بیان اینکه در طول سال های اخیر به دلیل خشکسالی، کشاورزی شهرستان با مشکلات مختلفی روبرو شده است، ابراز داشت: از کشاورزان خواسته شد که با توجه به شرایط خشکسالی کشت محصول نداشته باشند اما نکته مهم این است که کشاورزان این منطقه خسارت خشکسالی خود را نیز دریافت نکرده اند و لازم است دولت با مسئولان استانی در این راستا همکاری کند تا این خسارت جبران شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار