مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با تولید 22 میلیون مترمکعب پساب در استان به راحتی می‌توان بخشی از نیاز کشاورزی و صنعت را از این طریق برطرف کرد.
کد خبر: ۶۰۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 12 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود نجفیان پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات آب شرب اردبیل اظهار کرد: ما با بهره‌برداری از این پساب تصفیه شده در تصفیه‌خانه‌های استان به راحتی می‌توانیم در بخش صنعت و کشاورزی از این ظرفیت استفاده کنیم که ما این کار را در شهرهای مختلف استان به عنوان یک هدف‌گذاری مشخص مورد توجه و دقت نظر قرار دادیم.

وی محدودیت منابع آب را یادآور شد و افزود: با اولویت تامین آب شرب ما باید به دنبال راهکاری باشیم تا آب موردنیاز بخش کشاورزی و صنعت را جدا از شرب بهداشتی فراهم کنیم که در یک چشم‌انداز 20 ساله تلاشمان بر این است تا مشکل آب شرب شهرهای مختلف استان برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: در مشگین‌شهر و خلخال با تامین اعتبار مناسب 70 میلیارد تومانی تلاش می‌کنیم تا پروژه‌های آبرسانی از طریق تامین منابع بی‌.او.تی اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها را انجام دهیم به طوری که در اردبیل نیز با اجرای مدل دو تصفیه‌خانه کسری موجود و نیاز 20 سال آینده در شرب برطرف خواهد شد.

نجفیان تصریح کرد:‌ در شهر نمین و عنبران با اجرایی شدن طرح آبرسانی به این دو شهر و در گیوی نیز با ظرفیت 150 لیتر در ثانیه و با تامین اعتبار مورد نیاز منابع تامین آب مورد نیاز هموطنان در این منطقه تامین خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: ما در یک نگاه بلند مدت همچون استان‌های همجوار سعی کردیم تا تامین منابع آب به انجام برسد که در این راستا طرح انتقال آب شرب از قزل‌اوزن در نواحی جنوبی و مرکزی استان از راهکارهای اساسی پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: در قدم بعدی سعی داریم تا بخشی از منابع آب مورد نیاز اردبیل را طریق چشمه گورگور با ظرفیت 50 لیتر در ثانیه در کنار حفظ حق‌آبه سرعین و نیر مدنظر قرار دهیم که در این باب نیز از یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی دعوت کردیم تا در اجرای این پروژه که سودآوری خاصی دارد به نتیجه رسیده و ثمربخش باشد.

نجفیان در پایان در مورد طرح پیشنهادی تفکیک آب شرب بهداشتی از سایر مصارف آب بیان کرد: طرح مشابهی در قم و بخشی از تهران اجرا شده و ما نیز با انتخاب مشاور و به دنبال آن سرمایه‌گذار سعی خواهیم کرد تا طرح تفکیک آب شرب را از بهداشت اجرایی کنیم تا روند مصرفی آب شرب و تامین هزینه‌های تهیه و ارائه آن به حداقل برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار