عیدی دولت به شهرستان محروم بهاباد یزد؛
با تلاش ها و پیگیری های استاندار یزد، معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار، آبفای استان، فرمانداری بهاباد و همکاری وزارت نیرو، خط لوله آب انتقالی به استان، به شهرستان بهاباد رسید.
کد خبر: ۶۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 12 July 2015
به گزارش تابناک یزد اين انتقال آب با حجمي معادل 2600 مترمكعب در شبانه روز (30ليتر بر ثانيه) به منظور تأمين بخشي از آب مورد نياز شهر بهاباد و روستاهاي جلگه در بخش هاي شرب، بهداشت و صنعت انجام شده است.


همچنین بهبود كيفيت و افزايش حجم آب توليدي شهر بهاباد و اختلاط با آب استحصالي از چاه هاي موجود منطقه در دستور کار قرار گرفته است.


مشخصات فني طرح آبرساني به شهر بهاباد عبارتست از: خط لوله آبرساني در 6 قطعه به طول 78 كيلومتر كه چهار قطعه اول به طول 53 كيلومتر به قطر 300 ميلي متر با لوله هاي چدن داكتيل، كه انتقال آب به صورت پمپاژ در اين چهار قطعه انجام مي گيرد.


دو قطعه آخر نيز به طول 25 كيلومتر به قطر 200 ميلي متر و از لوله هاي چدن داكتيل استفاده شده که انتقال آب به صورت ثقلي در اين دو قطعه انجام مي شود و 4 باب ايستگاه پمپاژ در ابتداي قطعات 4 گانه شامل هر ايستگاه داراي 3 الكتروپمپ فشار قوي قرار گرفته است.


5 باب مخزن 200 مترمكعبي از نوع آهن - شيشه، يك باب مخزن 1000 مترمكعبي بتني بين راهي و يك باب مخزن 5 هزار مترمكعبي بتني در انتهاي مسير مخازن طرح احداث شده است.


از دیگر اقدامات عمرانی انجام شده می توان به: اجراي خطوط برق رساني بالغ بر 27 كيلومتر و اجراي جاده دسترسي به طول 78 كيلومتر اشاره کرد که هزینه های اجرای طرح را با سيستم تله متري به بالغ بر 200 میلیارد ريال افزایش داده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار