کد خبر: ۶۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 12 July 2015
نخستین سمپوزیوم استانی خوشنویسی قرآن کریم شنبه شب در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد.


مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم دو روزه در گفت وگو با خبرنگاران رسانه های گروهی بیان کرد: حدود 100 نفر از خوشنویسان درجه ممتاز و فوق ممتاز در بخش مسابقه این سمپوزیوم شرکت کردند.

مهدی مکارمی افزود: این سمپوزیوم به مناسبت ماه رمضان و با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و تقویت ارتباط میان رشته های هنری با مفاهیم دینی و قرآنی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این سمپوزیوم در دو بخش مسابقه و کارگاه آموزشی برگزار می شود افزود: بخش مسابقه در دو رشته خط نستعلیق و نسخ برگزار می شود که در این بخش 12 نفر از شرکت کنندگان به عنوان برنده معرفی می شوند.

به گفته وی در نخستین شب برگزاری، شرکت کنندگان یک جزء از قرآن کریم را خوشنویسی می کنند.

مکارمی اضافه کرد: علی شیرازی (استاد برجسته خوشنویسی)، رضا زدوار (رییس انجمن خوشنویسان اهواز) و سیدحسین فدایی (از اساتید خوشنویسی اهواز) هیات داوری را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه این سمپوزیوم در دومین روز به برگزاری کارگاه آموزشی و تخصصی اختصاص دارد اظهار کرد: کارگاه آموزشی در روز یکشنبه با حضور استاد برجسته خوشنویسی کشور برگزار می شود.

مکارمی همچنین از معرفی برندگان این سمپوزیوم تا هفته آینده خبر داد و گفت: آثار هنرمندان در این سمپوزیوم به صورت کتاب منتشر می شود و طی مراسمی این کتاب رونمایی و از برگزیدگان نیز تقدیر به عمل می آید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار