استاد دانشگاه آکسفورد:
استاد تاریخ اسلام دانشگاه آکسفورد گفت: آنچه بنده را به سمت مطالعه در مکتب شیعه جلب کرد، مشارکت بسیار اساسی شیعه به دنیای اسلام است، توصیه می‌کنم به تاریخ اسلام بسیار عمیق نگاه کنید.
کد خبر: ۶۰۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳ 11 May 2018

به گزارش تابناک قم، ویلفرد مادلونگ در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به شاخه‌های مختلف شیعه اظهار داشت: فرق مختلف شیعه موضوعات جالبی برای تحقیق هستند.

وی افزود: آنچه بنده را به سمت مطالعه در مکتب شیعه جلب کرد، مشارکت بسیار اساسی شیعه به دنیای اسلام است، توصیه می‌کنم به تاریخ اسلام بسیار عمیق نگاه کنید و فکر می‌کنم در ابتدا این‌ها به ایران مربوط می‌شود، برای نمونه جنبش اخوان‌الصفا در زمان اسماعیلیون بود که در آن عبدالله المهدی به‌عنوان رهبر بنیانگذار خلافت فاطمیون در تونس شد.

استاد تاریخ اسلام دانشگاه آکسفورد ادامه داد: فرقه اسماعیلیه عبدالله المهدی را به‌عنوان امام قبول کردند، البته ایشان یکی از امامان فرقه اسماعیلیه بود، بعدها اخوان‌الصفا 4 بنیان را پایه‌گذاری کرد.

مادلونگ با بیان اینکه اخوان‌الصفا بعد از عبدالله المهدی یک امام غایب را به‌عنوان رهبر خود انتخاب کرد، ابراز کرد: اخوان‌الصفا همیشه تفاوت خود را با اسلام کلامی حفظ کرده است، اخوان‌الصفا علوم منطقی و کلامی را با هم مطرح می‌کنند و به‌تدریج به علوم انسانی تبدیل شدند.

اسلام‌شناس و شیعه‌شناس آلمانی با بیان تاریخچه استفاده از کتاب مقدس و اسلام گفت: در این زمینه سخنرانی‌ها مهمی ارائه کرده و مقالاتی به چاپ رسانده‌ام و در آن سعی کرده‌ام بگویم که تفاوت‌هایی که میان اسلام و مسیحیت وجود دارد چه هستند.

وی اظهار داشت: همه ما در محضر پروردگار زندگی می‌کنیم و نباید کاری که برخلاف سنت الهی است انجام دهیم، توصیه می‌کنم همه به اخوان‌الصفا بپیوندیم و بشریت را برای پیدایش و ظهور حضرت مهدی(ع) و مسیح آماده کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار