'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی دومین سفر خود به چین را در چند روز گذشته با هواپیما انجام داد اقدامی که نشان می دهد پیونگ یانگ در تلاش است تا مسیرهای هوایی بین المللی را روی این کشور باز کند.
کد خبر: ۶۰۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 10 May 2018

به گزارش تابناک : کره شمالی مذاکراتی را نیز با کره جنوبی شروع کرده است با این هدف که بتواند از حریم هوایی این کشور برای اجرای برنامه های پروازی بین المللی بهره بگیرد.

همزمان گزارش هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه قرار است هیاتی از سازمان بین المللی هواپیمایی (ایکائو) راهی کره شمالی شود تا با مقام های این کشور در همین باره گفت و گو کند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از بیانیه وزارت خارجه این کشور تایید کرده است که مذاکراتی برای رسیدن به این هدف در جریان است و مسئولیت اصلی آن با ایکائو خواهد بود.

کره شمالی همچنین نامه ای به این سازمان در ماه های اخیر ارسال کرده و خواستار آن شده است که مسیرهایی با همکاری دو کره باز شود و کره شمالی بتواند از مسیرهای هوایی بین المللی استفاده کند.

کره شمالی قصد دارد با اجرای این برنامه منبع درامد تازه ای در جریان تحریم ها برای خود ایجاد کند و از شمار بیشتری از گردشگران استقبال نماید در شرایطی که آمریکا ممنوعیت های سفر برای کره شمالی در نظر گرفته است.

کره شمالی پیشتر در ادامه اقدامات صلح طلبانه خود در شبه جزیره، خواستار برقراری خط پروازی با همسایه جنوبی خود شده بود و درخواست برقراری خط هوایی بین 'پیونگ یانگ' و فرودگاه بین المللی 'اینچئون' در 80 کیلومتری سئول پایتخت کره جنوبی را به مقر منطقه ای ایکائو در تایلند ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش، ایکائو نیز این پیشنهاد را به دفتر هواپیمایی کره جنوبی تحویل داده و بر اراده خود برای حمایت از گفت و گوهای جدی در این زمینه تأکید کرده است.

در زمان حاضر فقط هواپیماهای شرکت ایرکوریو کره شمالی به روسیه و دو شهر از چین پرواز می کنند.

 

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار