معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری خوزستان بر لزوم معرفی کالاهای باکیفیت ایرانی در راستای کاهش ورود کالای قاچاق تأکید کرد.
کد خبر: ۶۰۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 10 May 2018

حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در جلسه پیشگیری از ورود کالای قاچاق، اظهار کرد: در سالی که با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری شده است، لازم است تا کالاهای استاندارد و باکیفیت داخلی به مردم معرفی شود تا ضمن تشویق مردم به خرید این کالاها، از تقاضا برای کالای خارجی و درنتیجه قاچاق آن کاسته شود.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما در این زمینه نقش قابل‌توجهی دارند و باید اطلاعات مردم را در این زمینه افزایش دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امانت بهبهانی از مدیران حاضر در این جلسه خواست تا با اعزام کارشناسان خود به برنامه‌های صداوسیمای مرکز استان، سطح اطلاع‌رسانی به مردم را ارتقا بخشند.

وی گفت: مردم حق‌دارند از آمار و عملکرد دستگاه‌ها اطلاع داشته باشند و همچنین باید بدانند با خرید کالای خارجی به‌ویژه قاچاق، چه ضربه‌ای به اقتصاد کشور وارد می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امانت بهبهانی افزود: شناسایی جایگاه استان خوزستان در پیشگیری از ورود کالای قاچاق و کشف آن، میزان ورود کالای قاچاق به استان، شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه‌های مرتبط، ترسیم نقشه جغرافیای جرم، برگزاری نمایشگاه معرفی کالاهای استاندارد ایرانی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای دست‌اندرکاران مقابله با قاچاق کالا از برنامه‌هایی است که انتظار داریم در سال جاری به کمک اعضای این شورا محقق شود.

وی تصریح کرد: استان خوزستان با داشتن مرزهای زمینی و آبی و وجود منطقه آزاد اروند، ظرفیت بالایی دارد که باید از آن به‌صورت صحیح استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امانت بهبهانی در پایان از عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط در پیشگیری و مقابله با ورود کالای قاچاق به استان خوزستان قدردانی کرد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار