شهردار نبطیه:
شهردار نبطیه لبنان از انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری بین مسئولان قم و این شهر لبنانی خبر داد.
کد خبر: ۶۰۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 09 May 2018

به گزارش تابناک قم، احمد کحیل غروب سه‌شنبه در نشست خبری هفته فرهنگی - اقتصادی قم در لبنان که در شهر نبطیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه شهر مقدس قم در ایران و جهان اسلام اظهار داشت: برپایی هفته فرهنگی اقتصادی قم در لبنان رویداد مهمی است که موجب تقویت ارتباطات در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بین دو شهر نبطیه و قم می‌شود.

شهردار نبطیه گفت: در حاشیه برپایی هفته فرهنگی - اقتصادی قم در این شهر فرصت مناسبی است که تفاهم نامه‌های همکاری بین این دو شهر منعقد شود که این اقدام در روزهای آینده صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهر نبطیه لبنان، بیان داشت: نبطیه شهری تاریخی و فرهنگی است که عالمان دینی و نیز مجاهدان جبهه مقاومت اسلامی در این شهر زندگی کردند و در برابر دشمنان لبنان ایستادگی کردند.

کحیل با بیان اینکه نبطیه به شهر امام حسین(ع) شهرت دارد، افزود: این رویداد فرهنگی می‌تواند موجب تحکیم داشته‌های فرهنگی این شهر به واسطه حضور قم شود و از طرفی می‌تواند موجب تقویت ارتباط با این شهر مهم دینی جهان اسلام باشد.

شهردار نبطیه لبنان با بیان اینکه پیروی از فرهنگ اهل بیت(ع) موجب بروز پیروزی‌ها و نیز حصول کرامت و عزت انسانی است، افزود: یکی از اهداف برپایی هفته فرهنگی قم در نبطیه در حقیقت شناساندن علمای بزرگ قم به جوانان و نوجوانان است و اینکه هویت فرهنگی و دینی این شهر به جامعه ما شناسانده شود، ضرورت دارد.

کحیل تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که به دلیل وجود اشتراکات فرهنگی و تاریخی شهر قم و نبطیه این رابطه ادامه‌دار باشد و منحصر به برپایی چند روزه نمایشگاه نباشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار