فرماندار جم برای مقابله با مضررات کودهای شیمیایی غیر مجاز کشاورزی، همکاری مردم و مسئولین این شهرستان را ضروری دانست و وظایفی را برای دستگاه های اجرایی شهرستان جم تعیین کرد.
کد خبر: ۶۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 11 July 2015
تابناک بوشهر: فتح‌الله نوروزی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت کشاورزی و بهداشت در جم با بیان اینکه موضوع استفاده از کودهای غیرمجاز کشاورزی دغدغه چندین ساله مردم شهرستان جم است افزود: قرار نیست یک نفر با استفاده از کودهای غیرمجاز کشاورزی، سود ببیند و چند هزار نفر در اطراف وی زیان دیده و عذاب بکشند.

نوروزی تصریح کرد: البته هیچ کس خواهان متضرر شدن کشاورز نیست اما لازم است کشاورزان آسیب‌های استفاده از این کودها برای مردم را نیز به عنوان دغدغه عمومی مورد توجه قرار دهند تا با جایگزینی کودهای مجاز، این مشکل برای همیشه و به صورت ریشه‌ای حل شود.

فرماندار جم با اشاره به لزوم آگاهی بخشی کامل در ارتباط با مقررات حوزه کشاورزی از جهاد کشاورزی خواست کارگاه‌های آموزشی ویژه کشاورزان را برگزار و نسبت به اطلاع رسانی از طرق مختلف در سطح شهرها و روستاها و با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اقدام کند.

نوروزی از محیط زیست به عنوان ضلع دیگر مقابله با کودهای غیرمجاز یاد کرد و گفت: محیط زیست شهرستان با رصد دقیق شهرستان و ارتباط مستمر با دهیاران و شوراها، نسبت به ارائه هشدارها و تذکرات لازم و در صورت لزوم برخوردهای قانونی اقدام کند.

وی مردم و شوراها را ضلع چهارم و اصلی‌ترین ضلع در مقابله با این مشکل خواند و تاکید کرد: اطلاع‌رسانی به موقع به اداره محیط زیست شهرستان و اولویت دادن منافع عمومی بر منافع فردی راه‌گشاترین کار خواهد بود.

در این نشست مسئولان بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، دامپزشکی و سایر مسئولان ذیربط نیز مطالب و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار