مدیرعامل شرکت غله منطقه 4 خبرداد:
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 از خرید 745 هزار و 702 تن گندم تضمینی و پرداخت بیش از 567 میلیارد ریال به کشاورزان خبر داد
کد خبر: ۶۰۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 06 May 2018

سیاوش حسین‌پور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 745 هزار و 702 تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی افزود: شرکت غله با بهره‌گیری از 102مرکز خرید گندم تضمینی، در قالب 6 هزار و 200 محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری و ذخیره سازی کرده که از این میزان 726 هزار تن گندم معمولی و 19 هزار تن گندم دروم بوده است.

حسین پور بیان کرد: در سال جاری این شرکت با استفاده از فضای استاندارد و ذخیره سازی سیلوهای گندم بخش دولتی و خصوصی با ظرفیتی بالغ بر یک میلیون و 500 هزار تن، نسبت به ذخیره سازی گندم اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت غله منطقه 4 بیان کرد: با سیاستگذاری‌های مطلوب و همه جانبه دولت، تلاش‌های مدیران شرکت مادر تخصصی و همکاری بانک کشاورزی تاکنون بیش از 567 میلیارد ریال وجه خرید گندم به حساب کشاورزان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید 4 درصد و 2 درصد غیرمفید با قیمت 1300 ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت 13300 خریداری می‌کنند .

حسین پور خاطرنشان کرد: از 25 شهرستان درگیر خرید گندم استان تنها شهرستان های ایذه و باغملک آن هم به دلیل شرایط آب و هوایی اقدام به خرید ننموده اند و استان خوزستان تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است.

مدیر عامل شرکت غله منطقه 4 اظهار کرد: در سال گذشته تا پایان فصل خرید یک میلیون و 352 هزار تن گندم خریداری شد و برآورد امسال بر اساس نظر مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان، خرید یک میلیون و 200 هزار تن گندم است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار